English

سیداحسن علوی:

تنها۳۰درصدازکل بودجه عمرانی تخصیص یافته کشورتامین می شود

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس گفت: ۳۰درصد از کل بودجه عمرانی تخصیص یافته کشور تامین در حالی که ۴۰درصد افزایش قیمت پروژه ها ناشی از تاخیر و کمبود اعتبارات عمرانی است.

تنها30درصدازکل بودجه عمرانی تخصیص یافته کشورتامین می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، سید احسن علوی صبح امروز در آیین افتتاح مدرسه ۱۱ کلاسه روستای آساوله برگزار شد، گفت: برای ورود در مسائل سیاسی نیازمند تقویت زیربناهای اقتصادی هستیم و برای تقویت زیر بنای اقتصادی می بایست فرهنگ سازی صورت گیرد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس عنوان کرد: به منظور تقویت زیر ساخت های فرهنگی نیازمند آموزش و پرورشی قدرتمند هستیم که برای رسیدن این دستگاه به قدرت باید معلم، تجهیزات و فضای آموزشی فراهم شود.

وی با بیان اینکه در بحث بودجه های عمرانی با مشکل مواجه هستیم ، افزود: تنها ۳۰ درصد از کل بودجه عمرانی تخصیص یافته کشور تامین می شود و این به معنی کمبود فضاهای آموزشی و  تفریحی وغیره و بدهکاری به پیمانکاران است.

علوی گفت: ۴۰ درصد افزایش قیمت پروژه ها ناشی از تاخیر در پرداخت و کمبود اعتبارات عمرانی است.

وی با بیان اینکه سیستم حکم رانی کشور ما دارای مشکل است که اکنون جای صحبت آن نیست، افزود: در جلسه دفاع وزرای پیشنهادی در مجلس تعدادی از وزیران برنامه های خود را در حد یک پایان نامه گزارش می کنند در حالی که باید استراتژی وزارت خانه را در نظر بگیرند و یک برنامه مدون و اجرایی به مجلس تحویل دهند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس اظهار کرد: امسال هم دولت نمی تواند رشد ۸ درصدی توسعه را با مشکلات موجود در خاورمیانه محقق کند.

به گفته وی، مشکلات و جنگ در خاورمیانه بر قیمت خرید و فروش نفت در ایران تاثیر می گذارد و ۵.۵ درصد از ۸ درصد توسعه از خرید و فروش نفت امکان می پذیرد.

علوی گفت: استان کردستان ظرفیت خوبی برای توسعه است اما در عین حال می تواند یک تهدید نیز باشد پس هر چقدر سرمایه گذاری در این استان انجام شود به منافع ملی کمک خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه