English

مدیر دفتر برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای اصفهان:

خروج از بحران آب زاینده رود در گرو مدیریت یکپارچه منابع آب است

مدیر دفتر برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: مدیریت یکپارچه منابع آب حوضه زاینده رود و اجرای طرح های تعادل بخشی را از جمله راههای موثر در خروج از بحران آب در حوضه زاینده رود دانست.

خروج از بحران آب زاینده رود در گرو مدیریت یکپارچه منابع آب است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، ابراهیمی در نشستی  با موضوع "اصفهان شهری که زاینده رودش در حال از دست رفتن است" اظهار داشت: اگر تمام دستگاههای اجرایی در حوضه زاینده رود دست در دست هم و همسو حرکت نکنند وضعیت آب حوضه بحرانی تر می شود، اما با این حال وزارت نیرو تمام تلاش خود را برای زنده نگه داشتن زاینده رود کرده و به اصفهان بدون زاینده رود نمی اندیشد .

 وی افزود : تمام تلاش وزارتخانه در مسیر احیا رودخانه زاینده رود بوده و موافق اجرای طرح های غیر واقع بینانه مبتنی بر قبول بستر خشک رودخانه نبوده و از نظر شرکت آب منطقه ای اصفهان رودخانه زاینده رود همچنان زنده و پویا خواهد ماند.

ابراهیمی تصریح کرد : نگاهی به آمار ثبت شده در رودخانه زاینده رود نشان می دهد که در دوره های مختلف و حتی در دهه چهل و قبل از احداث سد زاینده رود نیز تالاب خشکی های شدیدی رو تحمل کرده که نشان از سازگاری بالای اکوسیستم تالاب با خشکسالی دارد، اگر چه وضعیت سالهای اخیر رودخانه بشدت متاثر از توسعه مصارف در حوضه بوده و ضروری است تا جلو هر گونه بارگزاری جدید بر منابع آبی حوضه گرفته شود.

مدیر دفتر برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای اصفهان با تاکید بر عدم اعمال مدیریت یکپارچه منابع آب و توسعه مصارف در بالا دست حوضه سد زاینده رود در ۱۵ سال گذشته ، گفت : پایین دست حوضه با کمبود جدی آب مواجه شده که نتیجه آن افزایش بهره برداری از منابع آب زیرزمینی و به دنبال آن کاهش سطح آب زیرزمینی، نشست زمین و تشدید خشکی رودخانه زاینده رود بوده است.

اولین مدرسه تابستانی بین المللی دانشگاه هنر اصفهان با موضوع اصفهان شهری که زاینده رودش در حال از دست رفتن است  طی ۸ روز از ۳۱ مرداد تا ۸ شهریور و با همکاری مدرسه ملی عالی معماری ورسای فرانسه در اصفهان برگزار شد.

هدف از برگزاری این مدرسه ۸ روزه تابستانی به کارگیری طرح های خلاقانه دانشجویان و متخصصان درباره نظام طراحی معماری و محیط با توجه به معضل کم آبی و خشکی زاینده رود بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه