English

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کرمانشاه:

سرمایه گذاران در کرمانشاه تا ۱۵ سال از مالیات معاف می شوند

علی محمدی گفت: براساس پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه، وزارت تعاون و تصویب هیئت وزیران، شهرستان هایی که نرخ بیکاری آن بالا است، به منظور تسهیل و تشویق سرمایه گذاری صنعتی، معدنی و خدماتی، متقاضیان در این حوزه ها تا 15 سال از پرداخت مالیات معاف می شوند.

سرمایه گذاران  در کرمانشاه تا 15 سال از مالیات معاف می شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان در نشست خبری یکی از مهم‌ترین شاخص های اقتصادی را بخش تولید ناخالص داخلی عنوان کرد و افززود:  سهم کرمانشاه در شاخص های تولید ناخالص ملی کشور 1.9 درصد است و این در حالی است که میزان تولید ناخالص داخلی کل کشور بر اساس آخرین آمار سال 93 معادل 1144 هزار میلیارد تومان و سهم استان کرمانشاه از این عدد 21.3 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی سهم کرمانشاه از درآمدهای دولت حدود چهاردهم درصد عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: وضعیت حال حاضر نرخ بیکاری کرمانشاه از رتبه نخست به یکی از سه سه استان کشور رسیده در بخش صنعت و معدن22.3 درصد، کشاورزی 27.6 درصد و خدمات 50.1 درصد است.

محمدی شاخص فضای کسب‌وکار استان کرمانشاه در بهار سال 95 را 23، در تابستان 16، در پاییز 15 و در زمستان سال گذشته دو اعلام کرد و گفت: به لحاظ این شاخص بین 183 کشور دنیا در سال 2015 جایگاه 152 را داشتیم و در سال 2017 به جایگاه 120 رسیدیم.

وی سپس از سرانه سپرده‌گذاری در استان به‌عنوان یک شاخص مهم اقتصادی دیگر یادکرد و ادامه داد: در سال 94 میانگین سرانه سپرده مردم استان 4.9 میلیون تومان و این عدد در کشور 12.6 میلیون تومان بوده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه تأکید کرد: این میانگین سرانه در سال گذشته در استان کرمانشاه با مقداری بهبود به 5.9 میلیون تومان و در کشور نیز به حدود 16 میلیون تومان رسیده است.

براساس آمار وضعیت درآمد کرمانشاهی بهتر شده است

نماینده وزیر اقتصاد و دارایی در استان کرمانشاه اظهار کرد: بانک‌ها در برابر سپرده‌ای که مردم در بانک قرار می‌دهند تسهیلاتی پرداخت می‌کنند که نسبت تسهیلات پرداختی به سپرده‌ها که از آن به‌عنوان نسبت منابع به مصارف یاد می‌شود در کرمانشاه 97 درصد و بدون احتساب بانک‌های خصوصی 115 درصد بوده است.

محمدی عنوان کرد: در استان کرمانشاه حدود 10 درصد تسهیلاتی که به مردم پرداخت می‌شود، بدهی معوق است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه در خصوص سهم سپرده‌های مردم در بانک‌ها در بخش‌های مختلف نیز خاطرنشان کرد: 24 درصد این سهم مربوط به قرض‌الحسنه، جاری و پس‌انداز، 70 درصد سپرده‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت و شش درصد مربوط به مابقی سپرده‌ها بوده است.

محمدی حوزه گمرکات را نیز از دیگر شاخص‌های اقتصادی استان برشمرد و گفت: میزان صادرات استان در سال 95 حدود 946 میلیون دلار و در سه‌ماهه امسال 224 میلیون دلار بوده است.

وی میزان واردات استان در سال گذشته را نیز 36 میلیون دلار و در سه‌ماهه امسال شش میلیون دلار اعلام کرد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه در خصوص حوزه بیمه استان نیز اظهار کرد: کل حق بیمه تولیدی استان در سال گذشته 345 میلیارد تومان و در سه‌ماهه امسال 69 میلیارد تومان بوده است.

محمدی بابیان اینکه خسارت پرداختی بیمه‌ها در استان طی سال گذشته 300 میلیارد تومان و در سه‌ماهه امسال 59 میلیارد تومان بوده است، یادآوری کرد: نسبت خسارت پرداختی در سال گذشته 87 درصد و در سه‌ماهه امسال 86 درصد بوده است.

وی به معاملات حوزه بورس استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته 2826 میلیون سهام به ارزش 612 میلیارد تومان در بازار بورس استان معامله‌شده که این عدد در سه‌ماهه امسال 610 میلیون سهم به ارزش 121 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص آخرین وضعیت سهام عدالت نیز تصریح کرد: سود سهام عدالت تا پایان شهریور به‌حساب دارندگان سهام واریز می‌شود.

470 هزار کرمانشاهی سهام عدالت دارند

به گفته این مسئول، حدود یک‌میلیون و 470 هزار نفر در استان از سهام عدالت برخوردار هستند.

محمدی به میزان تخصیص اعتبارات عمرانی استان در پنج‌ماهه امسال هم اشاره کرد و افزود: از حدود 400 میلیارد تومان اعتبارات این بخش، حدود 130 میلیارد تومان آن تخصیص‌یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان بابیان اینکه در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی 14 پروژه در حوزه وزارت اقتصاد در کشور تعریف‌شده است، خاطرنشان کرد: برخی از این پروژه‌ها در کرمانشاه هم پیگیری می‌شود که بهبود 10 پله‌ای فضای کسب‌وکار با همکاری همه دستگاه‌ها از مهم‌ترین آن‌ها است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه از اجرای طرح خزانه‌داری الکترونیکی هم خبر داد که از چندی قبل آغازشده و با اجرای این طرح سرعت نظام مالی کشور چند برابر خواهد شد.

محمدی اظهار کرد: بخش دیگر پیاده‌سازی کامل مالیات بر ارزش‌افزوده و پیاده‌سازی طرح جامع مالیاتی است که به اجرای این دو طرح خوش‌بین هستیم و با پیاده‌سازی آن به عدالت مالیاتی نزدیک می‌شویم.

سادا و سماد سامانه های کلیدی طرح جامع مدیریت اقتصادی و دارایی ادارات

وی مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولت با اجرای سامانه "سادا" را از دیگر پروژه‌ها دانست که بر اساس آن تمام دارایی‌های دستگاه‌ها در این سامانه ثبت می‌شود و کرمانشاه در اجرای این پروژه رتبه اول کشور را دارد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه تأکید کرد: نظام جامع مدیریت بدهی‌ها و تعهدات عمومی دولت نیز پروژه دیگری است که در قالب سامانه "سماد" با هدف شفاف‌سازی بدهی‌های دولت انجام می‌شود و در این بخش نیز کرمانشاه رتبه دوم کشور را دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه