English

سولاریوم سبب سرطان پوست می‌شود

یک متخصص پوست گفت: از عوارض جدی استفاده از سولاریوم که بعدها ممکن است به وجود آید سرطان‌های پوستی مانند ملانوما است.

سولاریوم سبب سرطان پوست می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، دکتر حسین کاووسی با اشاره به اینکه تمایل افراد به‌خصوص جوانان برای داشتن پوستی برنزه روزبه‌روز افزایش می‌یابد، اظهار کرد: یکی از راه‌های برنزه کردن پوست استفاده از سولاریوم است که در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی هنگام کار با آن عوارض زیادی را به همراه دارد.

وی بابیان اینکه سولاریوم دستگاهی است که با تاباندن اشعه‌ی ماورای بنفش به سطح پوست سبب تیره‌تر شدن رنگ پوست می‌شود، گفت: اگر سولاریوم توسط افراد غیرمتخصص به کار گرفته شود عوارض زیادی را به همراه دارد.

کاووسی تصریح کرد: استفاده از سولاریوم باید در درجه و زمان خاصی که توسط متخصص تشخیص داده می‌شود به کار گرفته شود و حتماً هنگام استفاده باید چشم‌ها توسط عینک‌های مخصوصی پوشانده شوند.

وی با اشاره به اینکه نکات ایمنی استفاده از سولاریوم مانند درجه‌ی سولاریوم، زمان در معرض قرار گرفتن اشعه و ... اهمیت زیادی دارد، اظهار کرد: اگر این موارد به‌درستی رعایت نشوند باعث به وجود آمدن عوارضی مانند قرمزی پوست، لکه‌های پوستی، چروک پوست و ... می‌شود.

این متخصص پوست گفت: یکی از عوارض جدی استفاده از سولاریوم که بعدها ممکن است به وجود آید سرطان‌های پوستی مانند ملانوما است.

وی به حمام آفتاب برای برنزه کردن پوست اشاره کرد و افزود: نور آفتاب نیز تقریباً شبیه سولاریوم است و همان عوارض سولاریوم را دارد.

کاووسی در پایان به افرادی که تمایل دارند پوستی برنزه داشته باشند توصیه کرد: این افراد می‌توانند از کرم‌های برنزه کننده‌ای که عوارض کمتری نسبت به سولاریوم و حمام آفتاب دارند، استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه