English

استاندار اصفهان خبر داد:

۷۲۰ امام‌زاده در اصفهان مراکز معنوی و فرهنگی شهر هستند

استاندار اصفهان گفت: اگر اصفهان استان نمونه شهادت و ایثارگری است، به برکت وجود۷۲۰ امام‌زاده واجب التعظیم به عنوان مراکز مذهبی و معنوی و فرهنگی است.

720 امام‌زاده در اصفهان مراکز معنوی و فرهنگی شهر هستند

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، زرگرپور در جلسه بررسی مسائل و مشکلات امام‌زاده سلطانعلی بن محمد باقر(ع)، اظهار داشت: اگر اصفهان استان نمونه شهادت و ایثارگری است، به برکت وجود۷۲۰ امام‌زاده واجب التعظیم به عنوان مراکز مذهبی و معنوی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه مدیران دو نوع کار و وظیفه بر عهده دارند، افزود: یکی وظیفه قانونی و اداری است که اگر با نیت خبر انجام شود توشه‌ای برای آخرت خواهد بود و دیگری کارهایی است که صرفا برای آبادی آخرت انجام می‌شود و فعالیت‌هایی است که اگر انجام شود می‌تواند حتی خطاهای قسمت اول را هم بپوشاند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه رسیدگی به امور امام‌زادگان جزو این قیبل فعالیت‌ها است، افزود: آنچه از انسان باقی می ماند اقدامات و کارهایی است که برای آخرت صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: وجود ۲۳هزار شهید استان اصفهان و ۱۱ درصد شهدا و ایثارگران با وجود شش درصد از جمعیت کشور در استان اصفهان به‌ برکت وجود امام‌زادگان است و شهدایی از قبیل شهید حججی پرورش یافتگان همین امام‌زاده‌ها هستند.

زرگرپور طرح تبدیل آستان مقدس امامزادگان به مراکز گردشگری فرهنگی و مذهبی را طرح بزرگی خواند که تبلیغ کمی از آن شده است و افزود: ایمان دارم که اگر طرح‌های اینگونه‌ای آغاز گردد با عنایت خود امام‌زادگان به اتمام می‌رسد.

وی بر تصویب هرچه سریع‌تر طرح جامع امام‌زاده سلطانعلی بن محمد باقر علیه السلام تأکید کرد و گفت: باید مسائل مربوط به این طرح هرچه سریعتر برطرف گردد.

استاندار اصفهان از تشکیل جلسه ای با حضور مدیران کل مرتبط خبر داد و گفت: در این جلسه موارد تجزیه و تحلیل خواهد شد.

وی ضمن اشاره به شرفیابی رهبر انقلاب اسلامی به این منطقه و آستان علی‌بن محمد باقر(ع) تصریح کرد: تا قبل از این سفر این منطقه اعتبار خود را داشت ولی بعد از سفر مقام معظم رهبری، اعتبار آن دو چندان شده است.

زرگرپور با تأکید بر اینکه باید مسائل امنیتی این بقعه مبارک جدی گرفته شود، اظهار داشت: امنیت آستان موضوع مهمی است که همکاری تمامی نهادها را می‌طلبد و لذا باید به تأمین امنیت این آستان به‌ویژه در ایام خاص اهتمام ورزید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه