English

سرپرست بهره‌برداری تاسیسات آبی آب منطقه‌ای گلستان

مردم از نزدیک‌شدن به حریم رودخانه‌ها و سدها خودداری کنند

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای گلستان از رهاسازی بخشی از آب مخزن سد بوستان برای تأمین آب بخش کشاورزی شبکه گلستان خبر داد.

مردم از نزدیک‌شدن به حریم رودخانه‌ها و سدها خودداری کنند

به‌ گزارش خبرگزاری موج به‌ نقل از روابط‌ عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، شعبان رسولی اظهار داشت: این رهاسازی از صبح امروز ساعت 8 صبح، با هدف تأمین نیاز آبی کشاورزان در محدوده شبکه سد گلستان و بوستان انجام شده است.

وی افزود: در همین راستا از همه کشاورزان و اهالی منطقه تقاضا می‌شود از نزدیک‌شدن به مسیر رودخانه‌ها و محدوده مخازن سدها و کانال‌های شبکه خودداری کنند.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای گلستان تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای گلستان همواره قبل از رهاسازی آب از پایاب و مخازن سدها، از طریق اطلاعیه فوری به حاشیه نشینان در خصوص نزدیک نشدن به بستر رودخانه‌ها هشدار داده است.

وی اظهار داشت: 2 بارش و سیلاب‌های مردادماه امسال، بیش از 2 میلیون مترمکعب آب وارد سد بوستان شده و از امروز رهاسازی میشود و باید اهالی منطقه، کشاورزان و گردشگران از نزدیک شدن به گرگانرود در پایین دست‌سد بوستان، محدوده مخازن سدها و کانال‌های شبکه خودداری کنند.

رسولی گفت: در استان گلستان بیش از 14 سد بزرگ وکوچک بزرگ وجود دارد که علاوه بر تامین نیاز آبی، نیازهای بخش کشاورزی استان را نیز تامین می‌کنند.

وی تصریح کرد: سد بوستان در حدود 6 کیلومتری شمال غربی کلاله قرار دارد که با ظرفیت 41 میلیون مترمکعب آب بر روی گرگان‌رود احداث و در سال 1384 به بهره برداری رسید و هم اکنون 7.5 میلیون مترمکعب آب پشت سد بوستان وجود دارد اما در مرداد پارسال 17 میلیون مترمکعب آب در سد بوستان وجود داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه