English

معاون منابع‌طبیعی و آبخیزداری گلستان

پروژه ترسیب کربن در ۲ منطقه استان گلستان اجرا می‌شود

معاون فنی و آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: پروژه ترسیب کربن یا مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توسعه روستایی در ۲ منطقه استان گلستان اجرا می‌شود.

پروژه ترسیب کربن در ۲ منطقه استان گلستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرحیم لطفی صبح امروز در جلسه آگاهی‌رسانی پروژه ترسیب کربن استان گلستان اظهار داشت: پروژه ترسیب کربن با هدف کاهش گازهای گلخانه‌ای در مقیاس جهانی، حفاظت و احیای منابع طبیعی با مشارکت مردم در مقیاس ملی، بهبود شاخص‌های توسعه انسانی از طریق توان‌افزایی و بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی در مقیاس محلی از سال 93 در شهرستان آزادشهر در حال اجرا است.

وی افزود: امسال این طرح در پایلوت دوم استان گلستان در شهرستان گالیکش آغاز به فعالیت کرده است.

معاون فنی و آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان ضمن معرفی حوزه اوغان استان گلستان، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی، اجتماعی و ناامیدی و فقر و مهاجرت، اتکاء معیشتی مردم به منابع طبیعی در حوزه، فرسایش اراضی کشاورزی و رسوبات و سیلاب‌های مهیب، فرسایش رو به فزونی و پیشروی بیابان در منطقه شده از علت‌های انتخاب حوزه اوغان به عنوان پایلوت دوم طرح ترسیب کربن در استان گلستان است.

وی گفت: این حوزه شامل 18 روستا با جمعیت بیش از 9 هزار و 600 نفر است و  براساس بازدیدهای انجام گرفته و آمارهای موجود بیشتر شاغلین در بخش کشاورزی و باغداری فعال بوده و دامداری در کنار کشاورزی نقش پراهمیتی در زندگی اقتصادی و اجتماعی افراد ساکن در حوضه ایفا می کند.

لطفی ادامه داد: با توجه به اقدامات انجام شده در سال‌های قبل بخش آبخیزداری در این حوزه، بیشتر مردم حوزه با فعالیت‌های اصلاحی و احیایی منابع طبیعی و آبخیزداری آشنایی داشته و این نقطه قوت مشارکت مردم در طرح خواهد بود.

فرماندار گالیکش هم در این جلسه با بیان اینکه پروژه ترسیب کربن از طرح‌های اثرگذار در کشور و استان گلستان است، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان در اجرای هرچه بهتر این پروژه همکاری داشته باشند.

حسن خسروی اظهار کرد: پروژه ترسیب کربن در حوزه اوغان گالیکش اجرا می شود و امیدوارم شاهد نتایج ارزشمندی از اجرای این طرح در شهرستان باشیم.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین رویکرد دولت بر روی جوانان، روستاها و زنان است و خط‌مشی‌های پروژه ترسیب کربن با تقویت جوامع محلی در روستاها با این رویکرد ارتباط نزدیکی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه