English

استاندارهرمزگان:

کشاورزیِ شرق هرمزگان نیازمند تصمیمات درست آبی است

استاندارهرمزگان گفت: ضروریست تصمیمات مناسبی در خصوص بحث ها و مشکلات مرتبط با کشاورزی به خصوص در شرق هرمزگان که به آب مربوط است، اتخاذ شود.

کشاورزیِ شرق هرمزگان نیازمند تصمیمات درست آبی است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای هرمزگان، "جاسم جادری" استاندار هرمزگان در دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب، اظهار داشت: شورای حفاظت از منابع آب شورای سیاست گذاری است که مسائل مرتبط با آب که به موارد اشتغال و معیشت نیز مربوط می شود در آن مطرح و تصمیم گیری خواهد شد.

وی ادامه داد: سیاست گذاری اصلی در حوزه آب و کشاورزی استان در این شورا ترسیم می شود و نیاز است تصمیمات مناسبی در خصوص بحث ها و مشکلات مرتبط با کشاورزی به خصوص در شرق هرمزگان که به آب مربوط است را اتخاذ کنیم.

جادری افزود: موضوع دشت میناب و مشکلات فروچاله های ایجاد شده در این منطقه قرار است در جلسه شورای عالی آب کشور مطرح شود و باید پیش از حضور در این شورا، در این خصوص جمع بندی لازم را انجام و به این شورا ارائه دهیم.

وی اظهار داشت: باید راهکاری ارائه دهیم که دشت میناب از وضعیت مشکلات فعلی نجات یابد و برنامه ها و اقدامات احیاء دشت میناب در شورای عالی آب مصوب شود.

در ادامه این نشست "هوشنگ ملایی" مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد اجرای برنامه های طرح احیاء و تعادل بخشی در استان،گفت: هوشمند سازی چاه های کشاورزی به منظور جلوگیری از ایجاد بحران آب در استان بوده که براساس آمار ارائه شده صرفه جویی قابل توجه ای در منابع آب شهرستان ها شده است.

ملایی افزود: امروز بحث تولید و توزیع آب مطرح نیست بلکه بحث مدیریت صحیح منابع آب مطرح است که باعث حفظ منابع آبی خواهد شد.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه