English

تولید۲۰ تن گوشت ماهی خاویاری در استخرهای پرورش ماهی قزوین

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: 20 تن گوشت ماهی خاویاری در استخرهای پرورش ماهی استان تولید شد.

تولید۲۰ تن گوشت ماهی خاویاری در استخرهای پرورش ماهی قزوین

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی قزوین، ایرج رحمانی در این باره اظهار کرد: در همین راستا؛ 22کیلوگرم خاویار از یکی از مزارع تولید پرورش ماهی خاویاری استحصال شده است.

وی افزود: در سال جاری تاکنون در 4 واحد فعال پرورش ماهیان خاویاری در سطح دو شهرستان قزوین و بوئین زهرا حدود 6هزار و 500 قطعه بچه ماهی خاویاری رهاسازی شده است.

به گفته ی این مقام مسئول؛ استان قزوین رتبه هفتم کشوری را در بخش تولید ماهیان خاویاری به خود اختصاص داده است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه؛ جایگاه ماهیان خاویاری در بحث شیلات و بیولوژی جهان از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است گفت : از آنجا که طی سالیان اخیر عوامل متعددی همچون ورود انواع آلودگی ها به دریای خزر، صیدبی رویه قاچاق، از بین رفتن زیستگاه های طبیعی تخم ریزی وبسیاری از فاکتورهای سوء دیگر سبب کاهش ذخایر این آبزیان گرانقدر شده که باید تلاش بیشتر در راستای حفاظت از این موجودات انجام شود.

رحمانی اضافه کرد: در همین راستا؛ اجرای پروژه های متعدد تحقیقاتی، احیاءو بازسازی ذخایر و همچنین پرورش در آبهای داخلی از جمله اقدامات است که استان قزوین نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.

وی خاطر نشان کرد: ارزش خاویار بعنوان غذا که سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی، اسیدهای چرب امگا 3 و دیگر ترکیبات مغذی و گونه بسیار اقتصادی با ارز آوری مناسب است که امیدواریم بتوان با رواج تولید این گونه ماهیان در استان شاهد افزایش تولید گوشت و خاویار در بخش تولید و پرورش ماهیان خاویاری باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه