English

نماینده ولی فقیه در گیلان:

مسوولان با حضور بین مردم مشکلات جامعه را لمس کنند

نماینده ولی فقیه در گیلان به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت: مسوولان باید بین مردم بروند و درد جامعه را از نزدیک مشاهده کرده و لمس کنند.

مسوولان با حضور بین مردم مشکلات جامعه را لمس کنند

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در جلسه ستاد اقامه نماز و شورای زکات گیلان با تبریک میلاد فرخنده امام رضا(ع) و مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهوری اظهار کرد: ایران اسلامی با ثبات بود و با تعیین دولت کریمه با ثبات‌تر شده است.

وی نماز، زکات و امر به معروف و نهی از منکر را از ویژگی‌های حکومت اسلامی عنوان کرد و افزود: در نظامی زندگی می‌کنیم که مجریان آن فرایض مذکور را در جامعه انجام می‌دهند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فریضه نماز خودسازی است، تصریح کرد: جامعه‌ای که اهل نماز باشد دنبال گناه نمی‌رود و این فریضه انسان را به فلاح و صلاح می‌کشاند.

آیت‌الله قربانی متذکر شد: نماز فریضه انسان‌سازی است اما جامعه‌ای که فقر، گرسنگی و فلاکت گریبانگیر آن باشد اجازه نمی‌دهد انسان با تمام وجود خداوند را عبادت کند بنابراین نماز در کنار زکات بیان شده است.

وی با اشاره به کمک سازمان بهزیستی و کمیته امداد به محرومان جامعه، بیان کرد: کمک سازمان‌های مذکور موجب ایجاد امید بین مردم می‌شود و این امر به برکت امام(ره) و مقام معظم رهبری اتفاق افتاده است.

امام جمعه رشت در ادامه به وضعیت اوقاف و امور خیریه گیلان اشاره کرد و گفت: به اوقاف استان بسیار امیدوار بودیم اما در گذشته مسوولان آن ما را ناامید کردند و امیدواریم با انتصاب حجت‌الاسلام علیزاده این امر تحقق پیدا کند.

آیت‌الله قربانی همچنین نبود جاده دسترسی را از مشکلات مردم در منطقه بقعه شاه شهیدان دانست و خاطرنشان کرد: از دوره ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی پیگیر موضوع مذکور بودم و اکنون این امر در حال محقق شدن است.

زائراسرای بقعه شاه شهیدان احداث شود

وی، خواستار احداث زائرسرا برای حضور گردشگران در بقعه شاه شهیدان توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان شد و اظهار کرد: حضور در بقاع متبرکه موجب تجدید روحیه مردم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، یادآور شد: تشویق مردم به امر معروف موجب ایجاد موج در جامعه می‌شود و تاثیرگذار است.

آیت‌الله قربانی به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ رئیس جمهوری اشاره کرد و افزود: مسوولان باید بین مردم بروند و درد جامعه را از نزدیک مشاهده کرده و لمس کنند.

وی، مسجد و نماز را سبب از بین رفتن فساد در جامعه خواند و بیان کرد: در نظام اسلامی مسوولان خوبی داریم و در سفر اخیر به دیلمان که با حضور استاندار گیلان انجام شد، کمک‌های بسیاری به محرومان منطقه شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم را باید به اسلام و انقلاب علاقه مند کنیم، تصریح کرد: باید خداوند را شکر کنیم به ما نعمت خدمتگزاری به مردم را عطا کرده است.

آیت‌الله قربانی در پایان بر قدرشناسی نسبت به نعمت مقام معظم رهبری تأکید کرد و متذکر شد: رهبر معظم انقلاب مرجع تقلید است و احکام دین را بیان می‌کند و باید از این نعمت قدرشناسی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه