English

استاندار اصفهان:

انتخاب شهرداران باید بر اساس منطق علمی و کارشناسانه باشد

استاندار اصفهان اظهارداشت: انتخاب شهرداران از وظایف اصلی و گردنه های مهم شورا ها است و باید بر اساس منطق علمی و فرایند معقول و کارشناسانه انجام شود و مدیریت و تدبیر لازم در این خصوص صورت گیرد.

 انتخاب شهرداران باید بر اساس منطق علمی  و کارشناسانه باشد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، زرگرپوردر گردهمایی شهرداران استان گفت: مدیران باید فرمایشات عمیق و راهبردی رهبر معظم انقلاب و بیانات راهگشای ریاست محترم جمهور در این مراسم را مرور نمایند.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی های وزارتخانه ها پس از اعلام وزرای پیشنهادی و رای اعتماد مجلس از اوایل شهریور ماه آغاز خواهد شد، اظهارداشت: با توجه به اینکه دولت دوازدهم امتداد دوره ی یازدهم است احتمالا تغییرات وسیعی را شاهد نخواهیم بود و آرامش و سکون در بخش دولتی حاکم خواهد شد و وزرا فعالیت های عادی خود را آغاز خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت حکومت های محلی و ادارات شهرها و روستاها نیز با شروع کار شوراها مشخص می شود، افزود: هنوز ابهاماتی در این خصوص وجود دارد و مصوبه ی شورای نگهبان توسط وزارت کشور ابلاغ نشده است.

زرگرپور افزود: اصفهان با داشتن ۱۰۷ شهر، بیشترین تعداد شهرها و جمعیت شهری را در کشور دارد و به همین دلیل مقوله ی شهر و شهرداری ها و مدیریت شهری در اصفهان بسیار مهم است.

وی وضعیت استان در این مدت را خوب ارزیابی کرد و افزود: بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۵ هزار میلیارد ریال در استان اصفهان به بهره برداری رسیده است که بیشترین این اعتبارات مربوط به بخش خصوصی و شهرداری ها بوده است و حدود ۲۰ درصد آن توسط بخش دولتی انجام شده است.

رسول زرگرپور به شهرداران استان که در این مدت اداره ی شهرها را بر عهده داشتند و در جهت توسعه ی شهرها علیرغم همه ی کاستی ها و محدودیت ها تلاش کردند خسته نباشید گفت و اظهارداشت: انشاالله همه ی این تلاش ها توشه ای برای آخرت باشد چرا که نیت ها خیر بوده و مردم راضی خواهند بود و گل لبخند مردم بهترین هدیه است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه۵۷۱ نفر اعضای شورای شهر انتخاب شده اند، افزود: نیمی از این اعضا، از اعضای قدیم شوراها و نیمی جدید می باشند که آموزش اعضای جدید شورای شهر و آموزش تکمیلی اعضای قدیمی شوراها بسیار مهم است و باید این آموزش ها به صورت فشرده در همان روزهای آغاز بکار داده شود.

وی افزود: ۱۳ درصد اعضای شوراهای شهر را خانم ها تشکیل داده اندکه نشانگر علاقمندی آنان به امور مدیریتی بویژه مدیریت شهری است.

استاندار اصفهان انتخاب شهرداران را از وظایف اصلی و گردنه های مهم شورا برشمرد و افزود: انتخاب شهرداران باید بر اساس منطق علمی و فرایند معقول و کارشناسانه انجام شود و باید مدیریت و تدبیر لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در انتخاب شهردار یکسری ضوابط عمومی و اختصاصی وجود دارد، افزود: استانداری بر تطبیق شرایط عمومی و اختصاصی نظارت خواهد کرد ولی در درجه ی اول شوراها باید اشخاصی را معرفی کنند که نیازی به رد صلاحیت توسط استانداری نباشد.

رسول زرگرپور با بیان اینکه ممکن است انتخاب شهرداران با روش هایی از جمله حزبی، فامیلی، منافعی صورت گیرد، گفت: در استان اصفهان اینگونه روشها برای انتخاب شهرداران وجود نخواهد داشت.

زرگرپور تاکید نمود: شوراها باید به دنبال انتخاب شهردارانی باشند که چند درجه نسبت به آن شهرداری، بالاتر و توانمندتر باشند و البته دفاتر مربوطه در استانداری هم باید نسبت به تهیه بانک اطلاعاتی افراد و مدیرانی که واجد شرایط شهردار شدن هستند، اقدام نمایند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه به اعضای شورای شهر اصفهان توصیه شده است که به دنبال شهرداری در تراز بین المللی باشند، اظهارداشت: نباید شرایطی پیش آید که مثلاً پس از یکسال، شوراها نسبت به انتخاب خود پشیمان شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه