English

پس از ورود نمادین اولین قطار به کرمانشاه؛

وزیر راه و شهرسازی دوشنبه با قطار به کرمانشاه می آید

با اتمام کار ریل گذاری، 13 مردادماه اولین قطار بعد از 28 سال به کرمانشاه رسید و عملا پاییز امسال مردم می توانند سفرهای خود را با قطار انجام دهند.

وزیر راه و شهرسازی دوشنبه با قطار به کرمانشاه می آید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، راه‌آهن به عنوان یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعه قطعا نقش چشم گیری در مسیر رشد استان و همچنین کاهش نرخ بیکاری استان دارد و بنا به گفته معاون عمرانی استانداری کرمانشاه هزینه حمل بار با قطار یک ششم هزینه حمل جاده‌ای آن است و این امر موجب خواهد شد محصولات و مواد خام با قیمت ارزان به استان برسد و این امر تاثیر بسیاری در رونق اقتصادی استان خواهد داشت.

نیک کردار  به سفر روز دوشنبه(16 مرداد) وزیر راه با قطار به استان اشاره کرد و افزود: حرکت اولیه قطار با سرعت پایین انجام خواهد شد و بعد از یکپارچه  سازی ریل سرعت آن افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به وجود هفت ایستگاه در مسیر ملایر- کرمانشاه، گفت: ایستگاه‌های اصلی ما کرمانشاه و فیروزان خواهد بود.

 معاون عمرانی استانداری کرمانشاه به تاثیرات راه‌آهن در رونق صادرات و واردات استان نیز اشاره کرد و افزود: با تکمیل پروژه راه‌آهن غرب کشور و رسیدن آن به مرز خسروی، رونق بیش از پیش صادرات و واردات در استان را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: در همین راستا با اتمام پروژه راه آهن ملایر-کرمانشاه، تکمیل پروژه راه آهن کرمانشاه-خسروی را با جدیت پیگیری خواهیم کرد تا بتوانیم این پروژه را نیز ظرف سه سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه