English

معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان

سیستم «ناب» با حضور وزیر بهداشت در گلستان راه اندازی می شود

- معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: سیستم نوبت دهی الکترونیک (ناب) در گلستان با حضور وزیر بهداشت راه اندازی می شود.

سیستم «ناب» با حضور وزیر بهداشت در گلستان راه اندازی می شود

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا هنرور ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طرح پزشک خانواده از سال ۸۴ آغاز و با شروع دولت تدبیر و امید دچار تحولاتی شد.

وی با اشاره به طرح نظام ارجاع در گلستان گفت: در نظام ارجاع پزشکان متخصص با توجه به اطلاعاتی از سوی پزشکان عمومی دریافت می‌کنند اقدام به معالجه بیمار می‌کنند و نحوه این فعالیت‌ها را به پزشک عمومی اطلاع می‌دهند.

هنرور با اشاره به مشکلات طرح نظام ارجاع اظهار کرد: وجود نداشتن ساختار نظام‌مند برای پذیرش بیماران ارجاعی سطح یک در سطح تخصصی، نبود سازوکار مناسب برای کنترل حضور بیماران در سطح تخصصی بدون پذیرش شدن در سطح یک، نبود سازوکار مشخص برای تعیین پزشک متخصص و زمان ویزیت بیمار در سطح تخصصی توسط پزشک خانواده و... از جمله مشکلات این طرح هستند.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: برای رفع این مشکلات و اجرای درست قانون تهیه پرونده الکترونیک سلامت برای افراد به عنوان یک اولویت مهم وزارت بهداشت و درمان مد نظر قرار گرفته است از این رو سامانه اطلاعات بهداشتی از سال ۹۳ با طراحی و پیاده‌سازی سامانه «ناب» اقدام به تکمیل فرآیند پرونده الکترونیک کرده است.

وی مهم‌ترین هدف اجرای نظام اجرا را در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر که سرانه آن‌ها از بیمه سلامت دریافت می‎شود، عنوان کرد و افزود: هم اکنون با اجرای موفقیت‌آمیز آزمایشی نظام ارجاع و نوبت دهی الکترونیک در شهرستان آق‌قلا، گسترش این سامانه را در شهرستان‌های بندر ترکمن و علی‌آباد کتول مد نظر قرار داده‌ایم.

هنرور از رونمایی نرم‌افزار نوبت دهی ناب توسط وزیر بهداشت در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: طرح دندان‌پزشک خانواده در قالب طرح تحول سلامت ابلاغ شده است و در حال حاضر ۵۲ دندان‌پزشک خانواده در استان فعالیت می‌کنند.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در حال حاضر ۲۶۶ پزشک خصوصی و ۲۲۴ ماما در بخش خدمات به بیماران خدمات ارائه می‌کنند و در نظام ارجاع هم به خدمات‌رسانی خود ادامه می‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه