English

استاندار گلستان:

آموزش ها در گلستان بر محور سند آمایش انجام شود

استاندار گلستان با یادآوری اینکه سند آمایش گلستان نهایی شده، تاکید کرد: آموزش ها و هدایت های تحصیلی دانش آموزان در استان باید بر محور سند آمایش انجام شود.

آموزش ها در گلستان بر محور سند آمایش انجام شود

به گزارش خبرگزاری موج، حسن صادقلو ظهر شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان اظهار کرد: آموزش و پرورش منشاء هدایت تحصیلی نیست و فقط می تواند در این حوزه مشاوره بدهد.

وی افزود: سطح هدایت تحصیلی مشاوره است و اینکه چرا تصمیم گیرندگان و سیاست گذاران هدایت تحصیلی را به استان ها و شهرستان ها واگذار کرده اند، جای تامل دارد.

استاندار گلستان با بیان اینکه هدایت تحصیلی نیاز به یک تصمیمات کلان در سطح کشور دارد، ادامه داد: سند آمایش استان گلستان نهایی شده و این سند باید به هدایت تحصیلی وآموزش استان جهت دهد.

وی با تاکید بر اینکه بیان اینکه آموزش ها در گلستان باید بر محور سند آمایش انجام شود، تصریح کرد: در سند آمایش تک محوری نداریم بر همین اساس محور آموزش، توسعه و اشتغال هم استان تک محوری نیست.

تاکید بر توجه به ظرفیت های استان

صادقلو متذکر شد: در هدایت تحصیلی باید به ظرفیت‎های خدماتی، گردشگری، صنعت و کشاورزی استان توجه شده و  محور هدایت تحصیلی باید از سند آمایش احصاء شود.

وی تاکید کرد: افق آینده در دستگاه‎های اجرایی استان در بخش‎های صنعت، کشاورزی، گردشگری و ... مشخص است که باید به اطلاع آموزش و پرورش رسانده شود تا بر اساس اطلاعات آن ها در هدایت تحصیلی به دانش آموزان مشاوره داده شود.

استاندار گلستان متذکر شد: برای تدوین سند جامع هدایت تحصیلی در استان نیازمند سند جامع اشتغال گلستان هستیم و نیاز است از سند جامع اشتغال و اقتصاد مقاومتی در جهت امضاء تفاهم نامه های استانی و آموزش و تربیت دانش آموزان و صدور دانش ‎فنی و اعزام افراد ماهر به خارج از کشور برسیم.

صادقلو خواستار تدوین تقویم دستگاهی و تعیین وظایف دستگاه های اجرایی در هدایت تحصیلی شد و گفت: تاکنون نتوانسته ایم از ظرفیت های موجود در بودجه برای تجهیز هنرستان ها در استان استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته استان گلستان مجوز دریافت ۴۱۶ میلیارد تومان اسناد خزانه را دریافت کرد و حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از آن توسط دستگاه های مختلف جذب شد.

صادقلو یادآور شد: مسائل نظری هدایت تحصیلی،آموزش خانواده‎ها، نیاز به هدایت تحصیلی، ارزش نگاری مسئله، نقش اقتصادی مشاغل در هدایت تحصیلی، بازدید و ایجاد جاذبه های حین تحصیل از موضوعاتی است که باید در فرآیند هدایت تحصیلی مورد توجه قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه