English

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان

آموزش و پرورش اطلاعی از نیاز شغلی گلستان ندارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: هدایت تحصیلی دانش آموزان بر عهده آموزش و پرورش است اما ما اطلاعی از نیاز شغلی استان نداریم.

آموزش و پرورش اطلاعی از نیاز شغلی گلستان ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا وطنی عصر شنبه جلسه در شورای آموزش و پرورش استان گلستان اظهار کرد: تلاش داریم هدایت تحصیلی با رویکرد آموزش و متناسب با نیازهای شغلی استان گلستان ارائه کنیم.

وی افزود: هدایت تحصیلی برعهده آموزش و پرورش است اما ما هیچ اطلاعی از نیازهای شغلی جامعه نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: تلاش داریم بتوانیم الگو و راهکاری متناسبی در هدایت تحصیلی با توجه به نیازهای هر شهرستان در بخش خدمات، صنعت و کشاورزی ارائه کنیم.

وی به مشکلات موجود در امر آموش و متناسب نبودن این آموزش های با نیازهای شغلی و بازار کار هم اشاره و تصریح کرد: انتظار داریم در هر شهرستان مسئولان با توجه به نیاز شهرستان برنامه های خود را به آموزش و پرورش اعلام کنند.

هنرستان های ما هنرستان نیست

وطنی ادامه داد: هنرستان های ما به معنای واقعی هنرستان نیستند، تجهیزات و امکانات بعضی از هنرستان های استان متعلق به ۴۰ سال قبل است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان اضافه کرد: در هر شهرستانی محصولات خاصی کشت می ‎شود و براساس آن رشته‎ ها و مهارت‎ های خاصی مورد نیاز است و جهاد کشاورزی باید به ما در زمینه هدایت تحصیلی کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۲۲ هزار دانش آموز پایه نهم در گلستان داشتیم که باید حدود ۵۰ درصد آن ها را به سمت رشته های فنی و ادامه تحصیل در هنرستان ها سوق دهیم.

وطنی با تاکید بر اینکه با وضع موجود در هنرستان ها نمی توانیم به این مهم در استان دست یابیم، یادآور شد: تنها با کمک و هماهنگی سایر دستگاه ها و افزایش بهره وری و کاراآین نیروی انسانی و افزایش تولید می توانیم شرایط را تغییر داده و ۱۱ هزار دانش آموز گلستانی را به سمت رشته‎های فنی و حرفه‎ای هدایت کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه