English

مدیرکل راه‎آهن شمال شرق ۲

۱۰۰ میلیارد تومان برای زیرسازی بخش سرمایه‎گذاری بندرخشک اینچه‎برون اختصاص یافت

مدیرکل راه‎آهن شمال شرق دو گفت: 100 میلیارد تومان اعتبار برای زیرسازی بخش سرمایه‎گذاری بندرخشک اینچه‎برون اختصاص پیدا کرد که به زودی مناقصه آن برگزار می‎شود.

100 میلیارد تومان برای زیرسازی بخش سرمایه‎گذاری بندرخشک اینچه‎برون اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری موج، محمدزاده مدیرعامل راه‎آهن کشور در جلسه‎ای با استاندار گلستان قول مساعد داد که 100 میلیارد تومان اعتبار برای زیرسازی بخش سرمایه‎گذاری بندرخشک اینچه‎برون اختصاص پیدا کند که با این اعتبار موافقت شد که روند برگزاری مناقصه هر چه سریعتر انجام می‎شود.

وی تصریح کرد: هر شرکتی که برنده مناقصه شود زیرسازی بخش سرمایه‎گذاری بندرخشک اینچه‎برون را انجام می‎دهد شرکت‎هایی که متقاضی سرمایه‎گذاری در این بخش هستند می‎توانند نسبت به احداث انبار و سیلو در این منطقه اعلام آمادگی کنند.

مدیرکل راه‎آهن شمال شرق دو گفت: سازمان برنامه و بودجه در سال گذشته 11 میلیارد و 800 میلیون تومان از محل تبصره 36 به استان گلستان اختصاص دادند امسال نیز 92 میلیارد تومان دیگر قرار است کمک کنند تا بتوانیم هر چه زودتر بندرخشک اینچه‎برون را به بهره‎برداری برسانیم.

قربانی با اشاره به اینکه یک‎هزار و 250 هکتار از اراضی اینچه‎برون برای احداث بندرخشک اختصاص داده شده است، افزود: تلاش خود را برای راه‎اندازی هر چه زودتر این پروژه متمرکز کردیم.

وی بیان کرد: برنامه ما در افق 1414 این است که توان حمل و نقل «بارگیری محموله، صادرات، واردات و ترانزیت» سالانه را به 6 میلیون و 775 هزار تن برسانیم که اگر بندرخشک تا افق 1414 محقق شود و بتوانیم بخش سرمایه‎گذاری، پایانه‎ها و تعویض بوژی را راه‎اندازی و احداث کنیم اشتغال 3 هزار و 500 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم محقق می‎شود.

مدیرکل راه‎آهن شمال شرق دو گفت: بندرخشک اینچه‎برون به صورت مستقیم تاثیر به سزایی در توسعه اقتصادی منطقه و استان دارد که اهتمام مسئولان و مجموعه راه‎آهن شمال شرق 2 بر این موضوع گذاشته شده است.

قربانی؛ احداث خط عریض را در توسعه صادرات و واردات مهم خواند و افزود: احداث خط دوم بندرگز به سبزدشت به طول 42 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 107 میلیارد تومان در حال احداث است.

وی از تامین کانتینرهای یخچالدار خبر داد و گفت: این کانتینرها از طریق شرکت بهینه ترابر تامین شده است و این شرکت این دستگاه‎ها را اجاره کرده تا علاوه بر صادرات بخشی از بار ترانزیت شود و محموله از بندرعباس به سمت قزاقستان انتقال یابد.

مدیرکل راه‎آهن شمال شرق دو ابراز امیدواری کرد با احداث خط عریض نسبت به واردات واگن‎های یخچالدار اقدام شود و تصریح کرد: واگن‎های یخچالدار نسبت به کانتینرهای یخچالدار کم‎هزینه‎تر است.

قربانی گفت: عملیات احداث خط عریض در حال انجام است و تا پایان شهریورماه جاری به بهره‎برداری خواهد رسید که با افتتاح این خط زمینه صادرات تسهیل می‎شود.

وی با اشاره به ارتباطات ریلی، وارداتی، صادراتی و ترانزیتی ایران با قزاقستان گفت: بیشترین میزان صادرات ریلی به کشورهای قزاقستان و ترکمنستان شامل سیمان، کلینکر و مواد غذایی است.

مدیرکل راه‎آهن شمال شرق دو از برقی شدن مسیر اینچه‎برون به گرمسار خبر داد و گفت: با قراردادی که با یک شرکت روسی انجام شده قرار است این مسیر ریلی برقی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه