English

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد:

ضرورت داشتن نگاه کارشناسی نسبت به سواحل

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه آموزش در زمینه غرق شدگی بسیار محدود است، گفت: برای استفاده از سواحل باید نگاه کارشناسی وجود داشته باشد.

ضرورت داشتن نگاه کارشناسی نسبت به سواحل

به گزارش خبرگزاری موج از بندر انزلی، شاهرخ یوسف زاده چابک صبح امروز در نخستین همایش ملی پیشگیری از غرق شدگی در دهکده ساحلی بندر انزلی با بیان اینکه بسیاری از غرق شدگی در جاهای خارج از طرح سالم سازی اتفاق می افتد، گفت: با توجه به اینکه استانداری متولی طرح سالم سازی دریاست اما نقش دانشگاه ها و مراکز علمی در این زمینه حایز اهمیت است.

وی با بیان اینکه برای استفاده از ساحل باید نگاه کارشناسی داشت، افزود: نقش سازمان ها مانند هلال احمر مهم بوده و باید جایگاه آنها در این زمینه تبیین شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به طرح سسیستم تروما اشاره کرد و گفت: تروما شامل هر آسیبی است که به بدن وارد می شود و سازمان های زیادی مدعی خدمات رسانی به تروما هستند بنابراین  نحوه ارتباط و تعامل بین این نهادها باید بیشتر شود.

وی با تصریح بر اینکه در شرایط فعلی خاصیت رسیدن به تروما، شناسایی و داشتن سیستم اطلاعاتی است، بیان کرد: سازمان ها ی دراین حوزه فعالیت دارند و دارای برنامه و سیستم واحد اطلاع رسانی هستند چرا که  وزارت بهداشت و درمان به تنهایی نمی تواند این امر را به عهده بگیرد.

یوسف زاده چابک غرق شدگی را جزو حوادث تروما دانست و خاطرنشان کرد: آموزش در زمینه غرق شدگی بسیار محدود است و باید در این زمینه بیشتر کار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه