English

دانشگاه فرهنگ و هنر کرمانشاه چگونه متحول شد؟

جذب ۱۰۰ درصدی دانشجو، قطع کردن اضافه‌کاری ۱۰۰ میلیونی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز فرهنگ و هنر کرمانشاه در پاسخ به تحولات یک‌ساله این مرکز علمی و هنری، جذب 100 درصدی دانشجو، قطع کردن اضافه‌کاری 100 میلیونی کارکنان را بزرگ‌ترین عوامل رشد عنوان کرد.

جذب 100 درصدی دانشجو، قطع کردن اضافه‌کاری 100 میلیونی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، تقریباً حوالی سال گذشته بود که خبرگزاری موج گزارشی را مبنی بر دغدغه اهالی فرهنگ و هنر کرمانشاه مبنی بر تغییر مدیریت این مرکز علمی منتشر کرد که کار آموزش در حوزه حساسی همچون فرهنگ و هنر آن‌هم در کرمانشاه، نه‌تنها گاو نر و مرد کهن و سردوگرم‌چشیده این مقوله را می‌خواهد بلکه نمی‌توان به‌صرف بیزنس من بودن و دارای فکر اقتصادی کلان داشتن یک فرد، آموزش و حیطه مدیریتی را نیز به وی سپرد.

البته در این گزارش نه مصداق فرد بلکه بیان و دغدغه توانمندی برخی از اصحاب فرهنگ و هنر استان مدنظر بود و امروز که تقریباً یک سال از این مقوله و بر مسند نشستن حجت سلیمی به‌عنوان ریاست دانشگاه علمی و کاربردی واحد فرهنگ و هنر کرمانشاه گذشته است، الحق و الانصاف تغییرات کمی و به گفته خودش کیفی فراوانی در این مرکز رخ‌داده است.

افزایش 100 درصدی جذب دانشجو طی سال گذشته

حجت سلیمی با تشریح اقدامات یک سال گذشته این دانشگاه ابراز داشت: با استقرار تیم مدیریتی جدید در این دانشگاه اتفاقات بسیار مثبتی رخ‌داده که مهم‌ترین آن افزایش 100 درصدی جذب دانشجو اشاره کرد به‌نحوی‌که تعداد دانشجویان این مرکز را از 500 نفر به هزار نفر در سال جاری رسانیده‌ایم و این در حالی است که در اکثر مراکز علمی با ریزش دانشجو مواجه هستیم.

از 86 مدرس سال گذشته موفق به جذب 121 استاد در رشته مختلف شده‌ایم

سلیمی در ادامه با اشاره به افزایش تعداد مدرسین این مرکز از 86 مدرس به 121 مدرس، گفت: روند انتخاب مدرس در وهله اول می‌بایست به تائید دانشگاه جامع علمی و کاربردی باشد و در ادامه دانشجوی رشته‌های مختلف هنر حتماً از تجارب و تخصص حداقل 5 استاد بهره‌مند گردند.

 رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز فرهنگ و هنر کرمانشاه در ادامه به رشته‌های موجود این مرکز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 24 کد رشته در این مرکز در مقاطع کاردانی و کارشناسی داریم که برخی از رشته‌ها از قبل بوده‌اند، برخی دیگر همچون چاپ و نشر، معماری داخلی، تبلیغات و خبرنگاری که از بین رفته بودند را مجدداً احیا کرده‌ایم و همچنین برخی رشته‌ها همچون خوشنویسی، گریم، موسیقی با گرایش سازهای جهانی و کلاسیک و طراحی لباس را جدیداً راه‌اندازی کرده‌ایم.

گام‌های راهبردی برای تبدیل هنر به اقتصاد برای دانشجوها برداشته‌ایم

وی در ادامه به انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک این دانشگاه با برخی سازمان‌ها و نهادهای مختلف در مسیر بهره‌جویی از هنر دانشجویان این مرکز اشاره کرد و گفت: انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان بسیج سازندگی در راستای ایجاد طرح‌های کسب‌وکار و کارآفرینی برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف از این مرکز و تخصیص تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت به آن‌ها و همچنین با انجمن روانشناسان استان تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرده‌ایم که دانشجویان در رشته‌های مختلف بتوانند ا مراکز مشاوره این انجمن بهره‌مند گردند.

سلیمی بابیان این مطلب که دانشگاه فرهنگ و هنر کرمانشاه برای اولین بار در میان دانشگاه‌های کشور توانسته است اپلیکیشن را طراحی کند که دانشجویان بتوانند به‌صورت مستمر با اساتید و سیستم آموزشی و مدیریتی دانشگاه ارتباط مجازی داشته باشند، اظهار داشت: در هیچ مرکز دانشگاهی در سراسر کشور چنین اپلیکیشن وجود ندارد.

جوان‌گرایی، تخصص و تجربه شروط لازم برای کار در دانشگاه فرهنگ و هنر است

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز فرهنگ و هنر کرمانشاه به استفاده از نیروهای جوان و متفکر در مدیریت گروه‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: یک گروه جدید به نام گروه عمومی و همچنین یک معاونت جدید به نام معاونت پژوهش، فناوری و کارآفرینی راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی همچنین از افزایش فضای آموزشی این دانشگاه به مساحت 160 متر، راه‌اندازی دو کارگاه موسیقی آگوستیک، یک استودیو صدای حرفه‌ای، راه‌اندازی نگارخانه دیجیتالی، تجهیز کارگاه‌های نقاشی و گرافیک، راه‌اندازی اولین ارکستر سمفونیک کودکان و نوجوانان، برگزاری نخستین پیش رویداد استارتاپ، راه‌اندازی پاتوق فیلم بلند و... به‌عنوان بخشی از اقدامات انجام‌شده در این مرکز دانشگاهی در طول یک سال گذشته اشاره کرد.

رئیس روابط عمومی این مرکز دانشگاهی موفق به کسب عنوان مدیر فرهنگی برتر مراکز علمی کاربردی کشور شده است

رئیس دانشگاه فرهنگ و هنر کرمانشاه ضمن تقدیر از مسئول روابط عمومی و امور فرهنگی این مرکز دانشگاهی که موفق به کسب عنوان مدیر فرهنگی برتر مراکز علمی کاربردی کشور شده است، گفت: در طول یک سال گذشته 254 برنامه و واقعه فرهنگی در این دانشگاه انجام‌گرفته است و از طرفی علاقه‌مندان حضور در این مرکز فرهنگی و هنری می‌توانند با تسهیلات ویژه‌ای همچون تقسیط شهریه، تخفیفات ویژه در صورت معرفه نامه از اتحادیه یا صنف مورد تحصیل و ... برخوردار شوند.

وی افزود: این مرکز دانشگاهی به‌عنوان یکی از مراکز شایسته کشور در امر پذیرش دانشجویان خارجی انتخاب‌شده و در برنامه داریم بتوانیم در آینده همکاری‌های بین‌المللی علمی فرهنگی مختلفی را نیز به انجام برسانیم.

سلیمی بابیان بیان این مطلب که مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر کرمانشاه تنها مرکز با رشته‌های مرتبط بافرهنگ و هنر در منطقه است، افزود: برخی از رشته‌هایی که در این مرکز به پرورش دانشجویان خلاق می‌پردازد در نوع خود منحصربه‌فرد و بی‌سابقه است و بخش اعظمی از رشته‌ها و دانشجویان آموزش‌دیده در این مرکز پتانسیل و قابلیت این رادارند که بر این حوزه اثرگذار باشند.

رئیس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر کرمانشاه ابراز کرد: رشته‌های مصوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رشته‌هایی که با مطالعات میدانی در استان به آن رسیده‌ایم و درخواست اضافه شدن به کد رشته‌های این مرکز را ارائه کرده‌ایم، هم در این حوزه و به این سمت‌وسو است و درواقع یکی از رسالت‌های مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر در مرکز جامع این است که دانشجویان را در رشته‌هایی پرورش دهند که پس از فراغت از تحصیل جذب بازار کار شوند.

وی ضمن بیان این نکته که یکی از ایرادات وارد بر تحصیلات تکمیلی کارایی نداشتن رشته‌ها در بازار کار است چراکه دانش و تخصص و نگاه آن صرفاً آکادمیک بوده و نگاه تجربی ندارد، خاطرنشان ساخت: نگاه ما در این حوزه این است که از افراد خبره و باتجربه هم در کنار افراد علمی و آکادمیک سهمی داشته و بتوانند تجربیات ارزشمند خود را به دانشجویان انتقال دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه