English

چهره های خوزستانی "توهین به سلمان فارسی" را محکوم کردند

چهره ها و شخصیت های مختلف خوزستانی اهانت‌ به صحابه پیامبر (سلمان فارسی ) توسط یکی از افراد منسوب به ستاد انتخاباتی دکتر روحانی را محکوم کردند.

چهره های خوزستانی "توهین به سلمان فارسی" را محکوم کردند

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، چهره ها و شخصیت های مختلف خوزستانی با واکنش به برخی اهانت‌ها به صحابه پیامبر (سلمان فارسی ) در سخنان یکی از افراد منسوب به ستاد انتخاباتی دکتر روحانی، این حرکت را محکوم کردند و خواستار برخورد با مسببان شدند.

واکنش استاندار خوزستان

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، پس از سخنان توهین آمیز یکی از روسای ستاد روحانی در خوزستان، استاندار خوزستان نسبت به طرح چنین مباحثی ، واکنش نشان داد .

غلامرضا شریعتی گفت: سلمان فارسی افتخار ما ایرانیان است و افتخار مسلمانان است و حضور ایشان در کنار رسول مکرم اسلام برای ما ایرانیان که از ابتدا با اسلام و دین و عدالت و انصاف مواجه بودیم برای ما وجودش مایه افتخار و سربلندی است و حضرت رسول (ص) می فرماید سلمان منا اهل بیت حضرت سلمان از اهل بیت پیامبر است.

شریعتی افزود: حتی در بحث ما بین حضرت سلمان و ابوذر به نوعی حضرت رسول عمق فکر حضرت سلمان پختگی و همه جانبه گری ایشان را به نوعی تلقین می کند یعنی حضرت ابوذر با همه خوبی هایش مانند بعضی از ما کم تحمل  ولی سلمان با تدبیر و با سیاست در امور و همه جانبه نگری و عمیق نگری خود همیشه کارهایی می کرد و تصمیماتی میگرفت و نظراتی را اعمال می کرد که ممکن است در ابتدا و در ظاهر انتقاد بعضی از کسانی که تعلق جدی به اسلام مانند حضرت ابوذر داشتند را در پی داشت اما در کنه و در دراز مدت آنچه در نظرش بوده اعتلای کلمه الله و اعتلای اسلام عزیز بود.

 ما چون سلمان از ما بوده همه باید سعی کنیم این موارد مدنظرمان باشد و منطق مان ان شاالله بر منطق حضرت سلمان استوار باشد از این بابت همه ما به این شخصیت افتخار می کنیم و آنچه بیان شد نظرات شخصی است اما ایران عزیز و اسلام و جمهوری اسلامی افتخار می کند و خصوصا خوزستان که داعیه این را داریم که حضرت سلمان همشهری و هم استانی ماست ما از این بابت افتخار میکنیم.

واکنش آیت الله کعبی

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اعلام اینکه  توهین به «سلمان محمدی»حرکتی ضد اسلامی و هتاکانه نسبت به مقدسات و بسیار پلید، سخیف، جاهلانه، کینه توزانه، ضدامنیتی و تحریک آمیز است و آن را به شدت محکوم می کنیم، افزود: توهین به صحابه بزرگ پیامبر سلمان فارسی قابل پیگرد قضائی است.

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، وی اظهارکرد: پذیرفته نیست که در خوزستان با حضور استاندار و سایر مسؤولان در استانداری به سلمان فارسی شخصیت بزرگ اسلام و افتخار اسلام  و شیعه و ایران که به لقب سلمان محمدی و «سلمان منا اهل البیت» مفتخر است آشکارا توهین صریح شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که ایجاد تقابل موهوم بین اسلام و ایران خیانت به اسلام و ایران است، ابراز داشت: نباید اجازه داد که جریان باستان گرایی بذر کینه  و نفرت پراکنی ناسیونالیستی خود را در حد آسیب رسانی به اسلام و ایران و وحدت و انسجام اسلامی و ملی از رهگذر توهین به بزرگان اسلام ادامه دهند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:  مسؤولان باید به سرعت، جسارت به صحابی بزرگ پیامبر«سلمان محمدی» را محکوم کرده و از این عنصر هتاک، اعلام برائت کند، همچنین دستگاه قضائی استان و دادستان محترم اهواز نیز باید در مقابله با این جسارت و هتک مقدسات اسلامی و اهانت آشکار رسیدگی قضائی داشته باشند.

رئیس ستاد روحانی در خوزستان

 حمید کهرام رئیس ستاد روحانی در خوزستان نیز در یادداشتی نوشت:شخصیت سلمان فارسی برای ما ایرانیان مایه فخر و مباهات است. نقش سلمان فارسی به عنوان یکی از خردمندترین صحابه پیامبر در گسترش دین نجات بخش اسلام بر آگاهان پوشیده نیست.

این که فردی از روی ناآگاهی نسبت ناروا به شخصیت بزرگوار حضرت سلمان وارد کند و نعمت بزرگ اسلام را کوچک شمرد موجب ناراحتی شدید همه علاقمندان به اسلام است. اما اسلام عزیز به ما آموخته است که بزرگ کردن و اشاعه یک گناه از خود گناه بزرگتر است.

ستاد دکتر روحانی ضمن محکوم کردن اظهارات ناآگاهانه به ساحت مبارک جناب سلمان فارسی و نیز هیاهوی ایجاد شده امیدوار است با متانت و آموزش به افرادی که اطلاعات کافی ندارند موجب اعتلای آگاهی های بیشتر در زمینه خدمات متقابل اسلام و ایران آنچناکه شهید مطهری معلم انقلاب نگاشت، شود.

همچنین قائم مقام ستاد دکتر روحانی در خوزستان در این باره با اشاره به شخصیت ویژه و ممتاز سلمان فارسی در اسلام ، گفت: سلمان فارسی از افتخارات ایرانیان است و پیامبر او را از اهل بیت خود قلمداد کرده است. بی شک هر گونه سخنی که برخلاف اعتقادات اسلامی ما باشد مطرود و محکوم است.

علی عماد گفت: رییس ستاد روحانی در اندیکا قصد اهانت به شخصیت والای سلمان فارسی نداشت و به دلیل ناتوانی در بیان و سطح معلومات پایین ، نتوانست مطلبش را به درستی بیان کند.

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، سه شنبه ۱۳ تیر نشست مشترک اعضای ستاد مرکزی انتخاباتی دکتر روحانی با شریعتی استاندار خوزستان برگزار شد که در آن نشست رییس یکی از ستادهای شهرستانی دکتر روحانی در خوزستان صحابی  بزرگ پیامبر گرامی اسلام (ص) "سلمان فارسی" را "خائن" خواند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه