English

مدیر کل زندان‌های کردستان عنوان کرد:

کاهش ۱۳.۷ درصدی آمار ورودی‌های زندان‌های کردستان

آمار ورودی‌های زندان‌های استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن دارای کاهش 13.7 درصدی بوده است.

کاهش 13.7 درصدی آمار ورودی‌های زندان‌های کردستان

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، اسحاق ابراهیمی مدیر کل زندان‌های کردستان گفت: آمار ورودی‌های زندان‌های استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن دارای کاهش 13.7 درصدی بوده است.

اسحاق ابراهیمی، در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان، با بیان اینکه سازمان زندان‌ها دو رسالت تامینی و تربیتی را برعهده دارد، اظهار کرد: داشتن زندان در هیچ جامعه بشری افتخار نیست اما یک ضرورت اجتماعی برای برخورد با رفتارهای هنجارشکنانه است.

وی افزود: قبل از انقلاب کرامت انسانی در زندان‌ها رعایت نمی‌شد اما بعد از انقلاب شرایط زندان‌ها تغییر کرد و کرامت انسانی مورد توجه مسئولان قرار گرفته است.

98 درصد زندانیان کردستان را آقایان تشکیل می‌دهند

مدیر کل زندان‌های کردستان عنوان کرد: در استان کردستان 10 مرکز اصلاحی و تربیتی متشکل از 6 زندان، 2 بازداشتگاه، یک کانون اصلاح و تربیت و یک اردوگان حرفه آموزی وجود دارد و 98 درصد زندانیان استان را آقایان و 2 درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت حدود 187 نفر در زندان‌های استان بازداشت هستند که در مقایسه با میانگین کشوری که 275 نفر به ازای هر 100 هزار است آمار بهتری است.

1.6 درصد زندانیان استان بالای 60 سال سن دارند

ابراهیمی اعلام کرد: نیم درصد از زندانیان استان زیر 18 سال سن، 15 درصد بین 18 تا 25 سال، 31.5 درصد بین 25 تا 32 سال، 29 درصد بین 32 تا 39 سال، 1.6 درصد بالای 60 سال سن و مابقی هم بالای 40 سال سن دارند.

وی ادامه داد: همچنین 4.8 درصد از زندانیان استان بی‌سواد، 24.8 درصد دارای سواد ابتدایی، 44.8 درصد تحصیلات راهنمایی و متوسطه، 19 درصد دیپلم و 6.5 درصد دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

مدیر کل زندان‌های کردستان گفت: آمار ورودی‌های زندان‌های استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن دارای کاهش 13.7 درصدی بوده است.

بیشترین جرایم زندانیان کردستان مربوط به موادمخدر بوده است

وی همچنین به جرایم زندانیان استان هم اشاره و تصریح کرد: 31.6 درصد مربوط به جرایم موادمخدر، 21.1 درصد سرقت، 10.5 درصد جرایم علیه اشخاص و 10.2 درصد مربوط به محکومیت‌های مالی بوده است.

ابراهیمی ادامه داد: بیشترین افزایش ورودی‌های زندان‌های استان در سال 95 نسبت به سال ماقبل آن مربوط به محکومیت‌های مالی بوده که حدود 30 درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه به انجام اقدامات عمرانی، آموزشی، فرهنگی و قرآنی توسط اداره زندان‌های استان در یک سال گذشته اشاره و اعلام کرد: سال گذشته 93 درصد زندانیان استان در فعالیت‌های فرهنگی مشارکت داشته‌اند.

اعطای وام خود اشتغالی به زندانیان

مدیرکل زندان‌های کردستان همچنین به برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای و مهارتی برای زندانیان اشاره کرد و گفت: به کسانی که در این دوره‌ها گواهینامه پایان دوره دریافت کنند وام خود اشتغالی اعطا می‌شود که سال گذشته در مرحله اول 790 میلیون تومان و در مرحله دوم 300 میلیون تومان وام به زندانیان استان اعطا شد که با جذب 100 درصدی این اعتبارات رتبه اول کشوری را از آن خود کردیم.

وی در ادامه به بحث زندانیان جرایم غیرعمد هم گریزی زد و عنوان کرد: سال گذشته 220 زندانی جرایم غیرعمد با 12 میلیارد و 850 میلیون تومان بدهکاری در استان آزاد شدند که حدود 5 میلیارد و 200 میلون تومان آن را شکات از حق خود گذشتند.

ابراهیمی ادامه داد: در سه ماهه نخست سال جاری هم تاکنون 30 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان از زندان آزاد شده‌اند و 300 نفر دیگر هم برای آزادی نیازمند 23 میلیارد تومان اعتبار هستند که در انتظار کمک‌های خیران هستند.

کاهش 10.8 درصدی کمک‌های مردمی در جشن گلریزان

وی با اعلام اینکه در سال جاری نسبت به سال گذشته در بحث کمک‌های مردمی 10.8 درصد کاهش داشته ایم، گفت: سال 95 بالغ بر 719 میلیون و 340 هزار تومان و در سال جاری 663 میلیون و 212 هزار تومان در جشن گلریزان کمک شد که امیدواریم این مبلغ تا پایان سال افزایش یابد و شاهد آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بیشتری در استان باشیم.

مدیر کل زندان‌های کردستان در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در مورد اینکه چه تعداد از زندانیان استان شامل طرح برنامه ماه عسل شده‌اند، گفت: با توجه به شرایط خاصی که این طرح دارد متاسفانه تعداد زندانیانی که در استان مشمول این طرح می‌شوند تعدادشان بسیار پایین است، اما تاکنون موفق به آزادی 12 نفر شده‌ایم و قول آزادی 16 نفر دیگر را هم گرفته‌ایم که بزودی آزاد می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه