English

مدیرکل امور مالیاتی گلستان خبر داد

تیرماه، آغاز ارائه تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری/ واریز ۹۴ میلیارد تومان به حساب دهیاری‎ها و شهرداری‎های گلستان

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان از تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری از اول تیر ماه سال جاری خبر داد.

تیرماه، آغاز ارائه تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری/ واریز 94 میلیارد تومان به حساب دهیاری‎ها و شهرداری‎های گلستان

به گزارش خبرگزاری موج، علی‎اصغر هزارجریبی امروز اظهار کرد: زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای صاحبان مشاغل تا 31 خرداد ماه و زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری نیز از اول تیر ماه آغاز و تا پایان همین ماه ادامه داد و این مهلت قابل تمدید نیست.

وی تصریح کرد: اظهارنامه اجاره املاک مؤدیان باید به صورت الکترونیکی در پایگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی تا پایان تیر ماه ثبت شود همچنین مؤدیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه عملیات الکترونیکی سازمان به نشانی www.tax.gov.ir نسبت به دریافت، ثبت و ارسال اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند.

وی بیان کرد: تسلیم اظهارنامه «مالیات بر درآمد اجاره» و ارائه اسناد و مدارک مربوط در موعد مقرر قانونی، شرط بهره‎مندی از معافیت مالیاتی می‎باشد.

مدیر کل امور مالیاتی استان گلستان با بیان اینکه طبق قانون، شرط بهره‎مندی از معافیت مالیاتی، ارائه تسلیم اظهارنامه مالیاتی است افزود: در همین راستا طبق آیین نامه جدید برای تعیین مالیات عملکردسال 1395 صاحبان مشاغل گروه سوم که فروش سالانه آنها کمتر از 156 میلیون تومان باشد می‎توانند مالیات خود را مقطوع کرده و از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

هزارجریبی خاطرنشان کرد: اگر مؤدیان مالیاتی نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام نکنند نه تنها از معافیت یا بخشودگی مالیاتی برخوردار نخواهند شد بلکه مشمول جریمه نیز می‎شوند.

وی ادامه داد: پیش‎بینی می‎شود امسال 60 هزار اظهارنامه مالیاتی در استان گلستان تسلیم و ارائه شود که نسبت به سال گذشته شاهد رشد 10 درصدی تسلیم اظهارنامه مالیاتی در استان خواهیم بود.

*واریز 94 میلیارد تومان به حساب دهیاری‎ها و شهرداری‎های گلستان

مدیرکل امور مالیاتی گلستان با بیان اینکه با اطلاع‌رسانی دقیق، باید مردم  آثار پرداخت مالیات را در سطح شهر و مکان زندگی خود مشاهده کنند تا در پرداخت مالیات مشارکت داشته باشند، افزود: از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده پنج درصد به حساب خزانه، یک درصد مربوط به بیمه سلامت و سه درصد به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‎ها واریز می‎شود که بخشی از کارهای عمرانی و زیرساخت‎های شهری از طریق مالیات بر ارزش افزوده انجام می‎شود.

هزارجریبی اذعان کرد: سال گذشته درآمدهای مالیاتی استان گلستان 414 میلیارد تومان بود که 94 میلیارد تومان از قبل سه درصد مالیات بر ارزش افزوده به حساب دهیاری‎ها و شهرداری‎های استان واریز شد.

وی گفت: سازمان امور مالیاتی از طریق شماره تلفن 1526 پاسخگوی سؤالات مؤدیان در خصوص مراحل ثبت اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه