English

دادستان گرگان

۱۳۰ پرونده تخلف انتخاباتی در گلستان تشکیل شد

دادستان عمومی وانقلاب گرگان از تشکیل ۱۳۰ پرونده تخلف در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در گلستان خبر داد.

۱۳۰ پرونده تخلف انتخاباتی در گلستان تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام سید مصطفی حقی عصر دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: در انتخابات ریاست جمهوری ۳۰ پرونده و در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاحدود ۱۰۰ پرونده در گلستان تشکیل شده است.

وی افزود: هر ۳۰ پرونده تخلف ریاست جمهوری در حال رسیدگی است و برای تعدادی از تخلفات شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار صادر شده و مابقی در حال رسیدگی است.

وی به مشکلات گریبانگیر یکی از موسسات مالی و اعتباری کشور هم اشاره کرد و ادامه داد: در گلستان هم به تبعه مسائل مالی که برای این موسسه به وجود آمده بود، دستور بلوکه شدن موجودی حساب های این موسسه داده شد و پرداخت موجودی ها منوط به تصمیماتی شد که در تهران گرفته می شود.

دادستان عمومی و انقلاب گرگان اضافه کرد: با توجه به اینکه این موسسه فراگیر است و در استان های مختلف کشور شعبه دارد، در تهران قاضی ویژه ای برای رسیدگی به شکایت های مردم تشکیل شده است.

حجت الاسلام حقی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع تغییر کاربری ها و ساخت و ساز های غیرمجاز در استان اشاره و تصریح کرد: تخلفات در این رابطه در استان بسیار کاهش یافته است به طوری که در برخی از مناطق می توانیم بگوییم هیچ تخلفی نداریم.

دادستان گرگان با اشاره به ایجاد سامانه ۱۳۱ که ویژه حفاظت زمین های کشاورزی در استان است، تاکید کرد: بر اساس تبصره دو ماده ۱۰ قانون با ساخت و ساز غیر مجاز در هر مرحله که باشد، برخورد  می شود و دستور تخریب آن را صادر می کنیم.

توقیف خودروهایی که سرنشینان آن کشف حجاب می کنند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همچنین از توقیف خودروهایی که سرنشینان آن کشف حجاب می کنند، خبر داد و گفت: در جلسه روز گذشته (یکشنبه) مسئولان دستگاه قضایی و انتظامی استان مصوب کردند  خودروهایی که سرنشینان آن کشف حجاب می کنند توقیف شده و آزاد کردن خودرو مستلزم طی کردن سیر قضایی و اداری سختگیرانه شود.

وی در پاسخ به انتقاد برخی خبرنگاران مبنی بر برخورد نکردن دستگاه قضایی با بدحجابی در استان، بیان کرد:  اگر درباره ی برخورد با مسائل بدحجابی، آمار ارائه نمی دهیم به معنای برخورد نکردن با این پدیده نیست.

وی اضافه کرد: پلیس امنیت اخلاقی، شورای امر به معروف و نهی از منکر استان و سازمان های مردم نهاد در این بخش به خوبی فعال هستند اما دستگاه های فرهنگی ما آن گونه که شایسته است در این زمینه فعالیت نمی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه