English

معاون اداره‌کل ارشاد گلستان

صندوق حمایت از تئاتر در استان گلستان راه‌اندازی می‌شود

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از راه‌اندازی صندوق حمایت از تئاتر استان خبر داد و گفت: این صندوق با حمایت اداره کل هنرهای نمایشی کشور راه‌اندازی می‌شود.

صندوق حمایت از تئاتر در استان گلستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، قاسم قندهاری اظهار داشت: مبلغ 100 میلیون تومان به‌صورت بلاعوض از سوی اداره کل هنرهای نمایشی به صندوق حمایت از تئاتر استان اختصاص می‌یابد.

وی بابیان این نکته که دوستان انجمن نمایش استان باید هرچه سریع‌تر برای تشکیل صندوق اقدام کنند، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت دیگر دستگاه‌های فرهنگی اعتبار بیشتری برای این صندوق جذب شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بابیان این که راه‌اندازی صندوق حمایت از تئاتر استان از ره‌آوردهای دیدار با مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی و رئیس انجمن هنرهای نمایشی کشور بود، اظهار کرد: معرفی دست‌کم ٣نمایش برای اجرای عمومی در سالن‌های نمایش تهران نیز از دیگر مصوبات این نشست به شمار می‌رود.

وی به ساخت و توسعه پلاتوهای کم‌حجم در شهرهای استان اشاره کرد و گفت: در این نشست مقرر شد زمین‌هایی که با مشارکت شهرداری‌های استان ساخته شود، توسط اداره کل هنرهای نمایشی کشور به امکانات کامل مجهز شوند. 

قندهاری اظهار کرد: همه آثار ارزشمند در حوزه پژوهش، تحقیق و مقاله که توسط جامعه هنری به رشته تحریر درآمده از سوی انجمن هنرهای نمایشی و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌صورت خرید کتاب موردحمایت قرار می‌گیرد.

وی راه‌اندازی سایت استانی ایران تئاتر در گلستان را یکی دیگر از اتفاقات مهم در حوزه نمایش ارزیابی کرد و گفت: هنرمندان استانی می‌توانند از مهم‌ترین رویدادهای استانی، منطقه‌ای و کشوری مطلع شوند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: ورکشاپ آموزشی تخصصی با حمایت اداره کل هنرهای نمایشی کشور برای سال جاری در برنامه کاری قرار داده‌شده است.

وی حمایت از آثار ارزشمند نمایشنامه که به قلم هنرمندان گلستانی باشد را از دیگر مصوبات دیدار با مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی و رئیس انجمن هنرهای نمایشی کشور اعلام کرد و گفت: مقرر شد چند نمایشنامه منتخب استان در قالب یک کتاب جمع‌آوری‌شده و مورد حمایت اداره کل هنرهای نمایشی کشور قرار بگیرد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان یادآور شد: همچنین مقرر شد در صورت راه‌یابی آثار هنرمندان به جشنواره‌های کشوری آئینی- سنتی، مقاومت و رضوی از سوی مرکز هنرهای نمایشی هم این تولیدات، حمایت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه