English

نماینده ولی فقیه در گلستان

جوانی بهترین سن برای ورود به مسیر بندگی خدا است

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: جوانی بهترین سن برای ورود به مسیر بندگی خدا است.

جوانی بهترین سن برای ورود به مسیر بندگی خدا است

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، در مراسم احیاء شب قدر بیست و سوم ماه مبارک رمضان با بیان تلاوت سوره مومنون، اظهار کرد: خداوند در این سوره از عالم برزخ و عالم قبر خبر می دهد، عالمی که همه ما در پیش داریم، خانه ای که در انتظار همه انسان ها است و یک شب و روز وارد این خانه می شویم.

وی افزود: خانه ای که دوام آن از خانه های این دنیا نیست، خداوند در این آیه شریفه از برخی آدم ها خبر می دهد که غافلند و مشغول لذت های دنیا هستند و فکر می کنند اصلا آن خانه و رخت بستن از این عالم وجود ندارد.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: آن ها در این جاهلیت می مانند و در همان غفلت مرگ به سراغشان می آید و تا آن لحظه در حال خواب بودند.

وی اظهار کرد: مردم خواب هستند، وقتی که می میرند چشمشان به عالم دیگری تازه باز می شود و اینجاست که به غفلت خود پی می برند و فکر نمی کنند که یک همچین دنیایی وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: اینجاست که فریاد انسان ها بلند می شود و از خدا می خواهند که برگردند و خدا در جواب می گوید برای چه برگردی جواب می دهند برای اینکه جبران کنم زیرا تا کنون خواب بودم.

وی افزود: این عالم را همه انبیا خبر دادند و غفلت در اینجا معنا ندارد، آنقدر سرگرم دنیا بودی که هرگز به فکر این دنیا نبودید.

آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: ما انسان ها عالمی در پیش داریم که همان برزخ و عالم همان قبر است که اینجا می تواند برای برخی ها عالم صفا و انس باشد و برای برخی ها عالم مصیبت، درد، رنج و آتش باشد.

وی تصریح کرد: قبر یا باغی از باغستان های بهشت است و یا گودالی از گودال های آتش و جهنم است.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: این آینده ای است که همه ما در پیش داریم و برای این آینده نیازمند به ذات و توشه هستیم، امیر المومنین (ع) وقتی از جنگ صفین برگشت به سمت کوفه آمد و اهل قبرستان را مخاطب قرار داد و فرمود ای ساکنان خانه های وحشتناک، مکان های خالی، ای کسانی که در این قبر های تاریک آرمیده اید، شما رفتید، ما هم به شما ملحق خواهیم شد و بعد شروع کرد به آن ساکان گفت که آی ساکنان خانه های تاریک بدانید که خانه های شما را دیگران ساکن شدند اموال شما را تقسیم کردند اینان اخباری است که من برای شما دارم و شما خبر از آن طرف دارید.

وی افزود: بهترین و اصل تقوا، خدا را لحاظ کردن و در نظر داشتن است، تقوا سرمایه ای است که انسان باید همیشه به دنبال آن بود و این کار در سن کهولت با مشکل مواجه است.

آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: جوانی که در جوانی در خط قرار گیرد مورد علاقه خداوند است، همان گونه که پیامبر(ص) فرموده است امتیاز یک جوانی که در جوانی در جاده بندگی خدا باشد و آن پیرمردی که در پیری بیاد در خط بندگی خدا امتیاز آن جوان مثل امتیاز پیامبران است بر سایر مردم.

وی تصریح کرد: امشب ما آمده ایم تا یک سرمایه ای برای خود کسب کنیم، پول، ماشین و خانه به معنای واقعی کلمه سرمایه برای ما محسوب نمی شود سرمایه واقعی سرمایه ای است که هیچ وقت از انسان جدا نشود و حتی موقع مرگ هم به همراه انسان باشد.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: بد اخلاقی، خشونت و تند خوی و حسد باعث فشار قبر می شود و همان گونه که این ها باعث می شود در دنیا زندگی بر انسان می شود در عالم برزخ هم باعث فشار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه