English

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان:

طرح جامع حمل ونقل استان اصفهان تا پایان شهریور ماه ۹۶ به اتمام می رسد

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان ابراز امیدواری کرد که تا پایان شهریور ماه امسال طرح جامع حمل ونقل استان با رویکرد یکپارچگی و هماهنگی طرح های توسعه و عمران شهری به اتمام برسد.

طرح جامع حمل ونقل استان اصفهان تا پایان شهریور ماه ۹۶ به اتمام می رسد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، حجت اله غلامی با اشاره به مراحل پایانی تهیه طرح جامع حمل ونقل استان با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان و مرکز تحقیقاتی راه ومسکن و شهرسازی گفت: با توجه به اهمیت یکپارچگی حمل و نقل در استان، ضرورت دارد در تمامی طرح های جامع شهری به اتصال سیستم حمل ونقل عمومی درون شهری و برون شهری  توجه کافی شود که این توجه نقش موثری در افزایش ایمنی در جوار شهرها، جلوگیری از ترافیک شهرها در شهرهای اقماری و پیشگیری از توسعه حاشیه نشینی در شهرهای مادر خواهد داشت.

وی افزود: حتی در طرحهای موضعی بازآفرینی شهری نیز این امر باید لحاظ گردد که نقش مؤثری در باز زنده سازی شهری، استفاده از پتانسیلهای اقتصادی شهر و پیش بینی فضاهای ایستگاهی متناسب  با توسعه شهری برای حمل ونقل بین شهری و برون شهری دارد که گاهی موثر در توسعه شهری و مجموعه شهری بر مبنای حمل  و نقل عمومی است.

مدیر کل راه وشهرسازی استان اصفهان خاطرنشان ساخت: در کلان شهر اصفهان تقاضای کافی برای حمل ونقل ریلی وجود دارد و با استمرار سیستم ریلی درون شهری می توان گفت که کلان شهر اصفهان از نظر مصرف انرژی، نقش آلاینده ها، ایمنی و نظم سفر موقعیت ممتازی را خواهد داشت.

وی بیان داشت: باید تغییر نگرشی نسبت به شهر اصفهان در مقابل حومه صورت پذیرد و مجموعه شهری یکپارچه مدنظر قرار گیرد. از این رو در سالهای اخیر به اتصال شهرهای جدید فولاد شهر، مجلسی و بهارستان و شهرهای اقماری نظیر خمینی شهر، شاهین شهر، نجف آباد به شهر اصفهان از طریق قطار شهری نگاه ویژه ای شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات امروزه عدم یکپارچگی و هماهنگی بین حمل ونقل درون شهری و برون شهری است گفت: این دوبخش متولی متفاوتی دارند ودر برنامه ریزی های یک بخش، بخش دیگر نادیده گرفته می شود و این امر کاملا طبیعی است. زیرا متولیان موظف نیستند در پروژه های حمل ونقل شهری به پروژه های برون شهری و توسعه وعمران شهری توجه کنند و بالعکس و هرکدام جداگانه برنامه ریزی می کنند که در کشورهای پیشرفته، سعی می کنند که طرحهای حمل ونقل با طرح های توسعه وعمران شهری همخوانی و یکسوئی داشته باشد.

غلامی در پایان ابراز امیدواری کرد که تا پایان شهریور ماه امسال طرح جامع حمل ونقل استان بارویکرد یکپارچگی و هماهنگی طرح های توسعه وعمران شهری به اتمام برسد و بتوانیم با تصویب این طرح در شورایعالی معماری و شهرسازی کشور و شورای حمل و نقل و ترافیک کشور این طرح را در نیمه دوم سال در استان اجرا کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه