English

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبر داد

معرفی گنبدکاووس به عنوان نامزد شهرجهانی صنایع دستی و زیورآلات ترکمن

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از معرفی گنبدکاووس به عنوان نامزد شهرجهانی صنایع دستی و زیورآلات ترکمن توسط یونسکو خبر داد.

معرفی گنبدکاووس به عنوان نامزد شهرجهانی صنایع دستی و زیورآلات ترکمن

به گزارش خبرگزاری موج، ابراهیم کریمی، عصر شنبه در آیین افتتاح بازارچه صنایع دستی و رونمایی از لوح ثبتی گنبدکاووس به عنوان شهر ملی فرش ترکمن که با حضور استاندار گلستان و مسوولان شهرستانی در محوطه برج تاریخی قابوس بن وشمگیر و تالار فرهنگیان این شهرستان برگزار شد، با اشاره به بازارچه‌های دائمی فروش صنایع دستی یکی از نیازمندی‌های این عرصه برای تکمیل حلقه‌ها از تولید تا مصرف است، اظهار کرد: برنامه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ایجاد این بازارچه‌ها در سرتاسر استان گلستان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در سه شهرستان گرگان، گنبدکاووس و بندرگز بازارچه صنایع دستی راه‌اندازی شده است، افزود: در سایر شهرستان‌های استان گلستان نیز به مروز این بازارچه را راه‌اندازی می‌کنیم تا بتوانیم به سرعت محصول تولید شده را به بازار عرضه کرده و به دست مخاطب و علاقه‌مندان به هنر برسانیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان موضوع اشتغال و فروش را در حوزه صنایع دستی دو دغدغه بسیار مهم دانست و تاکید کرد: اگر بتوانیم بازارچه‌های صنایع دستی را راه‌اندازی کرده و به آنها رونق بخشیم می‌توانیم به هر دو دغدغه به صورت مشترک و یک‌جا رسیدگی کرده و آنها را مرتفع کنیم.

کریمی با تاکید بر اینکه آنچه امروز در گنبدکاووس رخ داده است اعم از موضوع معرفی به عنوان شهر ملی فرش ترکمن و همچنین راه‌اندازی بازارچه دائمی فروش صنایع دستی گنبدکاووس را به کانون توجه گردشگران تبدیل می‌کند، خاطرنشان کرد: رونق تولید و کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی و حمایت بیشتر سازمان میراث فرهنگی از شهرهایی که ثبت ملی و جهانی دارند را از دیگر نتایج ثبت ملی و جهانی برخی آثار در گنبدکاووس خواهد بود.

وی از معرفی گنبدکاووس به عنوان نامزد شهر جهانی صنایع دستی و زیورآلات ترکمن به یونسکو خبر داد و گفت: در صوتی که مدیران شهرستان گنبدکاووس همکاری و حمایت لازم را صورت دهند می‌توانیم پایانه تخصصی صادرات صنایع دستی و مرکز تخصصی زیورآلات ترکمن را در این شهرستان راه‌اندازی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه