English

مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان

کسب و کارهای «بازارمحور» حمایت می‎شوند/ صادرات یک میلیون قطعه روسری ابریشمی از گلستان

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان یکی از استراتژی‎های اصلی این صندوق را حمایت از کسب و کارهای «بازارمحور» متناسب با ظرفیت‎های هر منطقه عنوان کرد.

کسب و کارهای «بازارمحور» حمایت می‎شوند/ صادرات یک میلیون قطعه روسری ابریشمی از گلستان

به گزارش خبرگزاری موج،حسن پهلوری اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید در سال گذشته یکسری برنامه‎های حمایت از کسب و کارهای بازارمحور را آغاز کرد که امسال نیز ادامه دارد زنجیره تولید روسری ابریشمی در استان درحال شکل گیری است و برنامه داریم تا گلستان به عنوان یکی از قطب‎های تولید روسری در کشور مطرح ‎شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان گنبدکاووس هشت واحد تولید روسری در زیر مجموعه صندوق  فعالیت می‎کنند، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون قطعه روسری ابریشمی در این کارگاه‎ها تولید می‎شود که به کشورهای همسایه در آسیای میانه و استان‎های فارس، اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد و استان‎های عشایرنشین صادرات انجام می‎شود.

صندوق کارآفرینی امید تا سقف 100 میلیون تومان در بخش کارآفرینی تسهیلات قرض‎الحسنه می‎دهد

مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان با بیان اینکه در سه حوزه به متقاضیان تسهیلات پرداخت می‎شود، گفت: در بخش مشاغل خانگی تا سقف 10 میلیون تومان، بخش خویش‎فرمایی یا خوداشتغالی تا سقف 30 میلیون تومان و در بخش کارفرمایی و کارآفرینی تا سقف 100 میلیون تومان تسهیلات قرض‎الحسنه پرداخت می‎شود.

پهلوری افزود: تسهیلات در بخش مشاغل خانگی به صورت سه ساله پرداخت می‎شود و در بخش خویش‎فرمایی یا خوداشتغالی این تسهیلات به صورت چهارساله و پنج‎ساله پرداخت خواهد شد؛ تسهیلات صندوق برای طرح‎های روستایی در حوزه خوداشتغالی؛ به مدت سه الی 6 ماه تنفس برای کارآفرینان درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه منابع صندوق محدود و تعداد متقاضیان تسهیلات فراوان است، ابراز کرد: دولت پیگیری‎های خوبی انجام داد لایحه برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای کسب و کارهای روستایی و عشایری در مجلس مصوب شده و اکنون آئین‎نامه‎های آن در حال آماده شدن است.

بیش از صددرصد مطالبات صندوق کارآفرینی امید با همکاری مردم وصول  شد

مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان گفت: در ماه‎های آینده با تزریق اعتبارات جدید در صندوق که از محل‌های بودجه سال 1396 و هدفمندی یارانه‎ها در نظر گرفته شده  توان صندوق را تا دو برابر افزایش می‎دهد.

پهلوری بیان کرد: تامین اعتبار صندوق از محل برگشت اقساط و وصول مطالبات است متقاضیانی که در سال‎های گذشته تسهیلات از صندوق گرفتند و اقساط  آن را پرداخت می‎کنند همان اقساط را در قالب فصل جدید پرداخت می‎کنیم.

وی از مردم و کارآفرینانی که اقساط خود را به موقع پرداخت می‎کنند قدردانی کرد و گفت: در دو سال گذشته بیش از صددرصد مطالبات با همکاری مردم در استان وصول  شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه