English

لزوم شناسایی حفاظ مستعد مربیگری قرآن

معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه یکی از مباحث مطرح و موردتوجه سازمان اوقاف و امور خیریه را اشاعه فرهنگ قرآنی و تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ و قاری قرآن دانست.

لزوم شناسایی حفاظ مستعد مربیگری قرآن

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، حجت‌الاسلام مجید میرزایی یکی از مباحث مطرح و موردتوجه سازمان اوقاف و امور خیریه را اشاعه فرهنگ قرآنی و تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ و قاری قرآن دانست.

وی با اشاره به شاخصه‌های این سازمان در مسیر ترویج فرهنگ قرآن افزود: طی پنج‌ساله گذشته اجرای طرح تربیت حفاظ قرآن کریم به‌طور ویژه در دستور کار قرار گرفت امسال نیز درصدد پیاده کردن این طرح در مناطق محروم هستیم.

حجت‌الاسلام میرزایی به‌ نحوه برگزاری کلاس‌های قرآن در مناطق محروم اشاره و اظهار کرد: در استان کرمانشاه این طرح با محوریت مساجد برگزار می‌شود و تاکنون سه جلسه با ائمه جماعات و هیئت‌امنای مساجد برگزارشده است.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: در این کلاس‌ها علاوه بر ارائه آموزش‌های قرآنی، افراد مستعد مربیگری حفظ قرآن نیز شناسایی می‌شوند.

وی بابیان اهداف شناسایی افراد مستعد مربیگری قرآن، افزود: حفاظی که در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند و حداقل سه جزء محفوظات دارند در دوره‌های آموزشی برپاشده در قم و استان کرمانشاه حضور می‌یابند و برای مربیگری قرآن تربیت می‌شوند.

وی افزود: این کلاس‌ها با محوریت حفظ قرآن است که بخشی از آن شامل برگزاری دوره‌های آموزشی و فراگیری روش‌های صحیح حفظ به‌صورت حضوری یا مجازی و بخشی دیگر نیز به‌ شکل حفظ موضوعی قرآن در دو قسمت ۱۵۰ آیه و ۳۰۰ آیه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام میرزایی اظهار کرد: تاکنون سه جلسه کلاس‌ها در مساجد مناطق محروم کرمانشاه برگزارشده و ۱۲ مسجد نیز اعلام آمادگی کرده‌اند و اگر ائمه جماعات و فعالین قرآنی مساجد همکاری کنند می‌توانیم شاهد ایجاد تحولی اساسی در مساجد باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه