English

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کردکوی

بهترین عمل در ماه رمضان ترک گناه است/ دستیابی روزه‎داران به مقام شفاعت

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کردکوی گفت: بهترین عمل در ماه مبارک رمضان ترک گناه و پیشه کردن تقوا و پارسایی است.

بهترین عمل در ماه رمضان ترک گناه است/ دستیابی روزه‎داران به مقام شفاعت

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‎الاسلام غلامحسین محمودی عصر امروز در جمع مردم روزه‎دار کردکوی، با اشاره به آیه «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَی الَّذینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ»، اظهار کرد: ویژگی و اهمیت ماه مبارک رمضان از این آیه قرآن کریم آشکار می‎شود که خداوند روزه‎داری را به‎عنوان بهترین عمل به بندگان سفارش کرده است.وی با بیان اینکه از عظمت ماه مبارک رمضان لیالی قدر است، گفت: شب قدر شب تعیین سرنوشت بشر است که خداوند برنامه زندگی یک ساله انسان را در این شب رقم می‎زند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کردکوی با بیان اینکه یک سوره از قرآن کریم به شب قدر اختصاص یافته است، بیان کرد: خداوند در سوره مبارک قدر ابتدا به نزول قرآن کریم اشاره می‎کند سپس ارزش و عظمت لیالی قدر را شرح می‎دهد که یک شب بندگی و احیاء از هزار ماه ارزش بیشتری دارد.

محمودی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان مخصوص خداوند است، اذعان کرد: خداوند این ماه را برای خود اختصاص داده است و همه بندگان مهمان خداوند هستند و می‎توانند از سفره گسترده پروردگار که با نعمت، رحمت، برکت در عبادت و زندگی، مغفرت و ... از انسان پذیرایی می‎کند، بهره‎مند شوند.

وی با بیان اینکه خداوند مقام شفاعت را به روزه‎داران مرحمت کرده است، بیان کرد: بندگان خداوند با روزه‎گرفتن، دعا، استغفار، مناجات و ... از لحاظ مقام، منزلت و تقرب به جایگاهی دست می‎یابند که می‎توانند در روز قیامت در کنار انبیاء الهی، علما، ائمه معصوم (ع) و شهدا شفاعت کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کردکوی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان آنقدر باعظمت است که انسان را به مقام قرب واقعی می‎رساند، اذعان کرد: نفس کشیدن و خواب بندگان در این ماه عبادت است و دعای انسان برآورده می‎شود.*دعای جمع سریع‎تر مستجاب می‎شودمحمودی با بیان اینکه ماه رمضان ماه نزول قرآن کریم، شهادت نخستین امام معصوم (ع) و ماه ولایت است، تصریح کرد: در ماه رمضان و در لیالی قدر به قرآن کریم و ولایت متوسل می‎شویم تا از شفاعت و یاری آنها بهره‎مند شویم.

وی ماه مبارک رمضان را ماه نظم در زندگی دانست و یادآور شد: اهمیت نظم آنقدر بالاست که امام علی (ع) در کنار سفارش به رعایت تقوای الهی به نظم در زندگی سفارش کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کردکوی ترگ گناه و کسب علم و معرفت را از دیگر ویژگی‎های ماه مبارک رمضان برشمرد و گفت: بهترین عمل در ماه مبارک رمضان ترک گناه و پیشه کردن تقوا و پارسایی است.

محمودی برخورداری مردم از نعمت دانش و معرفت را از ویژگی‎های ماه مبارک رمضان دانست و ابراز کرد: یکی از برکات مسجد این است که افراد با حضور در مسجد مسأله نو و جدیدی از احکام، اخلاق، سبک زندگی و... را فرا می‎گیرد، از این رو عبادت و دعای جمعی در ماه مبارک رمضان سفارش شده است زیرا که عنایت خداوند به جماعت بیشتر بوده و دعای جمع سریع‎تر مستجاب می‎شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه