English

معاون عمرانی استاندار خوزستان خبر داد:

امضای توافق بین ایران و عراق برای مهار ریزگردها

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: اقدامات قابل قبولی برای شناسایی کانون‌های ریزگردها در خارج از کشور انجام شده و هیئت‌های دو کشور ایران و عراق با توجه به تفاهمات گذشته، توافقات مجددی انجام دادند و مقرر شد عراق در این میان وظایف خود را عملیاتی کند.

امضای توافق بین ایران و عراق برای مهار ریزگردها

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، فرامند هاشمی زاده گفت: کشورهای دورتر از جمله عربستان و سوریه که منشأ ریزگردهای استان خوزستان به شمار می‌آیند به سازمان ملل ارجاع داده شدند و بحث ریزگردها از طریق این سازمان پیگیری می‌شود.

هاشمی زاده تصریح کرد: پایش، جمع آوری اطلاعات، هشدارها و اخطاریه‌ها قبل از وقوع و شروع ریزگردها با خرید دستگاه‌های اندازه‌گیری از جمله اقدامات انجام شده برای مهار ریزگردهای استان خوزستان است، همچنین در سال جاری اعتبارات خوبی برای بکارگیری تجهیزات به منظور کاهش بحران ریزگردها در نظر گرفته شده و تخصیص آن هم به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی بیان داشت: سازمان محیط زیست و استانداری خوزستان به منظور ایجاد پایگاه‌های پایش و تعیین میزان غلظت و آلایندگی‌ها، اقداماتی را در دستور کار خود قرار دادند تا بتوانند میزان آلایندگی را مشخص کنند همچنین مقدمات اعتبارات استانی مصوبه هیئت وزیران آغاز شده و به زودی وارد فاز اجرای آن خواهیم شد.  

معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به تامین اعتبار دولت برای رفع بحران ریزگردها ادامه داد: اعتبارات تخصیص داده شده برای مهار ریزگردها بصورت فاز بندی است. این اعتبار در سال گذشته 30 میلیارد تومان بود که نقدینگی آن هم تامین شد. پیش‌بینی می‌شود اعتبارات قابل قبولی حدود 300 میلیارد تومان در سال 96 برای مهار ریزگردها در نظر گرفته شود، این اعتبار از سوی سازمان برنامه بودجه تامین می‌شود همچنین هیئت وزیران نیز اعتبارات خاصی برای این موضوع در نظر گرفته است.

هاشمی‌زاده خاطرنشان کرد: بیابانهای مستعد کشاورزی که در اثر انجام عملیات اجرایی کشت نشدند، تحت کشت قرار می‌گیرند و فاز اول آن با واگذاری به مردم اجرایی خواهد شد و اقدامات مربوط به فاز دوم هم از سالجاری آغاز می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه