English

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

مردم اقلیم کردستان عراق محصولات بی کیفیت را خریداری نکنند

ما انتظار نداریم هر محصول تولیدی با هر کیفیت و قیمتی از سوی مردم کردستان عراق خریداری شود.

مردم اقلیم کردستان عراق محصولات بی کیفیت را خریداری نکنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ما انتظار نداریم هر محصول تولیدی با هر کیفیت و قیمتی از سوی مردم کردستان عراق خریداری شود.

محمد دره وزمی، در همایش تجاری اتاق‌های بازرگانی سنندج - اربیل با اشاره به اینکه چنین همایش‌هایی فرصت ارزشمندی برای تعامل هرچه بیشتر مابین اعضای اتاق بازرگانی کردستان ایران و کردستان عراق است، اظهار کرد: در این همایش‌ها می‌توان در راستای بهبود بیشتر روابط تجاری و بارزگانی دو طرف بهره گرفت که متاسفانه تاکنون استفاده مطلوبی از پتانسیل‌ها در این دو منطقه نشده است و باید در این مورد بیشتر تلاش کرد .  

وی با اشاره به اینکه کردستان ایران محصولات و تولیدات ارزشمندی در بخش‌های مختلف معدن، صنعت و کشاورزی دارد، افزود: در بحث تجارت دو طرفه حق دو طرف در مبادلات تجاری و بازرگانی باید رعایت شود که بی شک ما انتظار نداریم هر محصول تولیدی با هر کیفیت و قیمتی از سوی مردم کردستان عراق خریداری شود .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه متاسفانه هنوز ارتباط تجاری خوبی با اقلیم کردستان نداشته‌ایم، ذکر کرد: حوزه بازرگانی و تجاری عرصه رقابت است و اگر کردستان ایران می‌خواهد در این رقابت پیروز باشد و کالاهای ایرانی را جایگزین کالای خارجی در اقلیم شود باید محصولی با کیفیت در بازارهای اقلیم ارائه بدهیم .

دره وزمی در ادامه با اشاره به اینکه ما از اعضای اتاق بازرگانی اربیل انتظار داریم تجار و بازرگانان ما را در خصوص نیازهای مردم خود آگاه و آنها را راهنمایی کنند، بیان کرد:  انتطار داریم در شرایطی که محصولات ما از همه لحاظ با محصولات دیگر کشورها در بازار اربیل برابری می‌کند خرید کالای ما در اولویت قرار داده شود .

وی در پایان با بیان این مهم که سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان به نمایندگی از دولت ایران آمادگی خود را برای همکاری و کمک به مقوله تجارت بین دو طرف اعلام می‌کند، یادآور کرد: ما در حوزه گردشگری و معدن دارای پتانسیل‌های فراوانی برای سرمایه گذاری هستیم و مشوق‌هایی هم برای سرمایه گذاران خارجی در این راستا در نظر گرفته ایم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه