English

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

۳۴۰ هزار هکتار از اراضی استان اصفهان فاقد سند است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از ۱۰۷ شهر استان اصفهان ۸۵ شهر دارای حریم مشخص هستند که مساحت مجموع این اراضی ۵۰۰ هزارهکتار است و تاکنون ۱۶۰ هزار هکتار زمین سند دار و ۳۴۰ هزار هکتار فاقد سند است.

۳۴۰ هزار هکتار از اراضی استان اصفهان فاقد سند است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، غلامی گفت: به لحاظ نوع کار و وظایف، برقراری ارتباط و ایجاد هماهنگی بیشتر بین دو اداره کل به منظور بالا بردن راندمان کار بسیار حائز اهمیت بوده که متاسفانه طی سالیان متمادی این خلا در ایجاد هماهنگی ها وجود داشته که امروز به منظور ایجاد ارتباط و هماهنگی بیشتر و با مهیا شدن شرایط در جهت رفع تصرفات و حفاظت از اراضی ملی، مشخص شدن وضعیت مالکیت ها و مقابله با زمین خواری قدمی بزرگ در سطح استان برداشته خواهد شد.

وی با مهم دانستن ایجاد هماهنگی بین ادارت شهرستانی در مقوله رسیدگی به اراضی داخل وخارج حریم شهرها، گفت: از ۱۰۷ شهر استان ۹۵ شهر مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری را دریافت کرده و لازم است در این راستا تمام این طرح های مصوب در اختیار منابع طبیعی جهت اقدامات لازم قرار گرفته و اراضی که سند وجود ندارد اقدامات مشابهی انجام و نسبت به تحویل و تحولات متناسب با نیازها اقدام و کلیه اراضی خارج از حریم اسناد و مدارک تحویل منابع طبیعی گردد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان ابراز امیدواری کرد تا این نشست و مفاد صورتجلسه تنظیمی بتواند در کشور به صورت الگو مد نظر قرار گیرد تا دیگر مشکلات اراضی و تصرفات از این اراضی ملی و دولتی و تضییع شدن حقوق بیت المال را در این زمینه شاهد نباشیم.

نخستین نشست مشترک ادارات کل راه وشهرسازی و منابع طبیعی استان اصفهان با موضوع تبیین وتعیین شیوه ها وراهکارهای تحویل اراضی ملی داخل و خارج از حریم و با هدف ایجاد ارتباط تنگاتنگ وتعاملی بین دو اداره کل به منظور حفاظت از اراضی ملی و مبارزه با زمین خواری برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه