English

بخشودگی ۳۵ میلیارد تومان از جرائم تسهیلات کشاورزان و دامداران بدهکار کرمانشاهی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از بخشودگی 35 میلیارد و 303 میلیون تومان از سود و جرائم تسهیلات بانکی کشاورزان و دامداران بدهکار بانکی خبر داد.

بخشودگی 35 میلیارد تومان از جرائم تسهیلات کشاورزان و دامداران بدهکار کرمانشاهی

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، دکتر خسرو شهبازی با اشاره به اینکه بخشودگی سود و جرائم معوقات تسهیلات بانکی باعث تعیین تکلیف 6059 نفر از کشاورزان و دامداران شده، افزود: با تصویب تبصره 35 قانون بودجه در قالب اصلاحیه در سال 95 مبنی بر بخشودگی سود و جرائم تسهیلات زیر 100 میلیون تومان، سازمان جهاد کشاورزی استان با استفاده مناسب از این تبصره قانونی توانست با بخشودگی 35 میلیارد و 303 میلیون تومان از سود و جرائم تسهیلات بانکی؛ 6059 نفر از کشاورزان و دامداران تعیین تکلیف گردند.

شهبازی بابیان اینکه بالغ‌بر 80 میلیارد و 442 میلیون تومان مبلغ تسهیلات سررسید گذشته کشاورزان بوده، خاطرنشان کرد: عمده این بدهی معوق مربوط به کشاورزان و دامدارانی بوده که تسهیلات بانک کشاورزی، بانک ملی و صادرات را دریافت کرده‌اند و بخشودگی انجام‌شده باعث گشایش موانع استفاده از خدمات بانکی حداقل 18 هزار نفر از بدهکاران، ضامنین و وثیقه گذران آن‌ها گردید.

وی اصل تسهیلات بانک کشاورزی را بیش از 38 میلیارد تومان بیان کرد و تصریح کرد: دریافت‌کنندگان این تسهیلات 5118 نفر از کشاورزان و دامداران بوده‌اند که درمجموع بیش از 22 میلیارد تومان از سود و جرائم این تسهیلات مورد بخشودگی قرارگرفته است.

شهبازی کشاورزان و دامداران دارای معوقات تسهیلات بانکی ملی را 120 نفر بیان نمود و اضافه کرد: اصل تسهیلات دریافتی از بانک ملی بیش از 11 میلیارد بوده درمجموع 1 میلیارد و 866 میلیون تومان از سود و جرائم آنان بخشوده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در بانک صادرات نیز 821 نفر از کشاورزان دارای معوقات بانکی بوده‌اند که بالغ‌بر 10 میلیارد و 779 میلیارد از سود و جرائم آنان بخشیده و تعیین تکلیف شدند.

شهبازی با بیان اینکه تبصره 35 قانون اصلاح قانون سال 95 یکی از مهم‌ترین قوانین حمایتی است که در هیچ‌یک از سنوات قبل مشابه آن مصوب و اعمال نشده است افزود: این قانون عمدتاً کشاورزان و بدهکاران خرده پای بخش کشاورزی و روستایی را شامل گردیده و مشمولین تبصره فوق با استفاده از مزایای آن و مراجعه به بانک‌های عامل نسبت به بخشودگی سود و جرائم کلیه تسهیلات دریافتی سنوات قبل با اصل تسهیلات سال کمتر از 100 میلیون تومان اقدام نمودند.

گفتنی است بخشودگی 35 میلیاردی 303 میلیون تومان از سود و جرائم بانکی کشاورزان و دامداران بدهکار بانکی باعث گشایش موانع استفاده از خدمات بانکی حداقل 18 هزار نفر از بدهکاران، ضامنین و وثیقه گذاران آن‌ها گردیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه