English

برای مقابله با تب خونریزی دهنده کریمه کنگو:

از آموزش همگانی متصدیان رستوران‌ها تا سم‌پاشی جمعیت دامی و پلمپ مراکز غیرمجاز دام زنده

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه اقدامات مقابله با بیماری تب کریمه کنگو در این شهرستان را تشریح کرد.

از آموزش همگانی متصدیان رستوران‌ها تا سم‌پاشی جمعیت دامی و پلمپ مراکز غیرمجاز دام زنده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، دکتر تورج کرمیان رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به شروع فصل گرما و شیوع بیماری‌های عفونی که از دام به انسان منتقل می‌شود به‌ویژه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه اقداماتی برای مقابله با این بیماری انجام داده است.

وی تب کریمه کنگو را یک بیماری ویروسی به‌شدت واگیر عنوان کرد که از طریق گزش کنه و همچنین تماس با گوشت و خون حیوان آلوده و ترشحات فرد مبتلا قابل‌انتقال به انسان است و لازم به ذکر است که در دام‌های آلوده به‌جز تب مختصر هیچ‌گونه علائم بالینی مشاهده نمی‌شود.

این مقام مسئول رعایت بهداشت و استفاده از لوازم ایمنی فردی همچون استفاده از دستکش هنگام تماس با لاشه و گوشت دام را جهت جلوگیری از انتقال بیماری به انسان ضروری دانست و گفت: همچنین شهروندان درخواست می‌شود برای حفظ سلامت خود خانواده خود از خرید گوشت کشتار غیرمجاز دام که در معابر و به‌صورت غیرمجاز عرضه می‌شود و به‌هیچ‌وجه مورد تائید سازمان دامپزشکی نیست خوددارى کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه با اشاره به اقدامات صورت گرفته درزمینهٔ مبارزه با این بیماری بیان داشت: سم‌پاشی در جمعیت دامی برای از بین بردن عوامل بیماری‌زا یکی از این اقدامات است.

دکتر کرمیان ارائه آموزش همگانی به کارکنان کشتارگاه‌های دام، متصدیان رستوران‌ها، قصابی‌ها و کبابی‌ها و همچنین آگاه‌سازی بهره‌برداران روستایی در خصوص این بیماری را از دیگر اقدامات برشمرد و تأکید کرد: آموزش و ترویج آموخته‌ها مهم‌ترین موضوع در مقابله با این بیماری محسوب می‌شود.

وی همچنین مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان در خصوص برخورد با واحدهای غیرمجاز عرضه دام را یادآور شد و گفت: در این راستا طرح جمع‌آوری این واحدها آغاز گردیده و با این مراکز به‌شدت برخورد شده است و تاکنون 32 واحد عرضه غیرمجاز دام زنده در شهرستان کرمانشاه با دستور دستگاه قضایی و حمایت نیروی انتظامی همچنین همکاری اجرائیات شهرداری، مرکز بهداشت شهرستان و اداره اماکن پلمپ شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان از طریق شماره تماس چهاررقمی 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 می‌توانند با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در ارتباط باشند و گزارش‌ها، انتقادات و پیشنهاد‌ها خود را مطرح کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه