English

۹۸ کتابخانه نهادی و مشارکتی در کرمانشاه فعال‌اند؛

۳ کتابخانه دیگر امسال در کرمانشاه افتتاح می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: ۷۹ کتابخانه نهادی و ۱۹ کتابخانه مشارکتی در حال حاضر در سطح استان مشغول به فعالیت هستند و در سال جاری شاهد افتتاح سه باب کتابخانه دیگر خواهیم بود.

3 کتابخانه دیگر امسال در کرمانشاه افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، معصومه حسنی خونسار بابیان این مطلب که از تعداد کتابخانه‌های نهادی ۱۶ کتابخانه روستایی، ۶۱ کتابخانه شهری و دو کتابخانه نیز سیار است، ابراز داشت: سرانه فضای کتابخانه‌ای در استان کرمانشاه ۱.۷۹ متر یعنی به ازای هر نفر 4 مترمکعب است و در این راستا در شهرستان هرسین پنج روستا و در قصرشیرین ۲۰ روستا تحت پوشش کتابخانه‌های سیار قرارگرفته است.

وب تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و ۲۳۹ نسخه کتاب در کتابخانه‌های نهادی وجود دارد و تقریباً 50 هزار کرمانشاهی عضو کتابخانه‌های استان هستند.

حسنی خونسار بابیان این مطلب که طی یک سال گذشته دو میلیون جلد کتاب به امانت رفته است، خاطرنشان ساخت: طی دو سال اخیر طرح‌های کتاب من و ایستگاه‌های مطالعه متوقف‌شده بود اما سعی بر اجرای مجدد طرح ایستگاه‌های مطالعه است.

وی درباره آخرین وضعیت کتابخانه مرکزی نیز افزود: این پروژه از سال ۸۶ متوقف‌شده بنا بوده ۴۰ درصد اعتبارات آن استانی و مابقی ملی باشد که تعهدات استانی انجام و نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ملی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، میزان پیشرفت این کتابخانه را ۴۰ درصد اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دیون برای این پروژه لحاظ شده و زمین آن متعلق به شهرداری است.

وی از برگزاری هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان و هم‌زمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: کتابخانه‌های عمومی دومین باری است که از متولیان برگزاری این جشنواره است.

وی با اشاره به حضور دو هزار نفر در سال قبل برای شرکت در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی افزود: درنهایت به یک کودک، دو نوجوان، ۱۲ بزرگ‌سال و یک خانواده جوایزی نقدی اهدا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه