English

تبلیغات مجازی برای انتخاب حقیقی

هر چه به زمان انتخابات یعنی 29 اردیبهشت نزدیکتر می شویم، تب تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی با توجه به اینکه دسترسی به اطلاعات در آن، بسیار کم هزینه تر از رسانه های دیگراست، داغ تر می شود.

تبلیغات مجازی برای انتخاب حقیقی

 به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، در استان خوزستان با توجه به تنوع حزبی، قومیتی و رویکردی، مورد توجه ویژه کاندیداها، فضای مجازی به عنوان مهمترین و فراگیرترین ابزار تبلیغات در رقابت های انتخاباتی قرار گرفته است و بسیاری از کاندیداها با بهره ‌گیری از قابلیت های متنوع فضای مجازی می کوشند تا از این طریق، خود را بیشتر از پیش، به مخاطبانشان معرفی نمایند .

برگزاری انتخابات یکی از شاخصه ها و معیارهای اصلی سنجش دموکراسی در کشورهای مختلف است، فضای مجازی به راحتی می تواند سلایق و علایق واقعی هر حزب و گروه سیاسی را دسته بندی کرده و به مردم منتقل نماید.

فضای مجازی، شاخص برجسته تبلیغات انتخاباتی این دوره

یک کارشناس ارتباطات در این باره می گوید: فضای مجازی چهره ها و شخصیت ها را به مردم معرفی کرده و به مردم این امکان را می دهد تا با توجه به ایده آل های خود، فرد مورد نظرشان را راحت پیدا کرده و رفتارها و سوابق او را تجزیه و تحلیل نمایند.

عفیفه صیوانی افزود: بدین گونه که تبلیغات خیابانی نامزدها بسیار کمرنگ شده و به فضای مجازی و گوشی های موبایل، مهاجرت کرده است به همین دلیل نقش فضای مجازی به عنوان یک متغیر تاثیرگذار در انتخابات ایران، غیر قابل انکار می باشد.

صیوانی با بیان این که تلاش برای جلب نظر مردم با انتشار پوسترهای تبلیغاتی، یکی از راه های رایج و معمول در هر انتخابات است، اظهارکرد: اما استفاده از این امکانات مجازی در استان خوزستان همراه با تحول تکنولوژی و حضور وسایلی چون کامپیوتر و مویابل توانسته تنور رقابت های انتخاباتی را داغ تر کند به گونه ای که می توان گفت: رویکرد کاندیداها به حضور در فضای مجازی و استفاده از قابلیت ها و امکانات رایگان و تاثیرگذار این تریبون نوین، از شاخصه های برجسته تبلیغات انتخاباتی پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سطح استان خواهد بود.

فضاهای مجازی در حال مدیریت هستند

در همین رابطه رئیس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به فعالیت های انتخاباتی در فضاهای مجازی و کانال و گروه‌های تلگرامی، تأکید کرد: در این‌باره کمیته اطلاع رسانی و کمیته بازرسی، ستاد پیشگیری و هیئت‌های نظارت وجود دارند؛ همه مجموعه‌ها در هماهنگی کامل هستند اما با توجه به گستردگی و تاثیرگذاری فضای مجازی، توصیه های پلیس فتا را جدی بگیرند.

 علی حسین حسین زاده ادامه داد: نیروی انتظامی، پلیس فتا و همه کسانی که به شکلی در بخش‌های مختلف انتخابات وظایفی را برعهده دارند این مسائل در شبکه‌های اجتماعی رصد، گزارش و مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که در فضاهای مجازی در حال مدیریت هستیم، عنوان کرد: به کاندیداها از طریق اطلاعیه‌ها و خبر رسانی، اعلام شده که تبلیغات زودرس تخلف محسوب می‌شود و می‌بایست از این اقدام جدا خودداری کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه فضای مجازی نسبت به گذشته بسیار گسترده تر و تاثیرگذارتر شده است، برای داشتن فضای سالم توصیه های پلیس فتا و سایر دستگاه ها را باید عملیاتی کنیم تا فضای انتخاباتی به همگرایی و اتحاد کمک کند.

حسین‌زاده بیان کرد: در زمان‌های که لازم باشد تذکر داده می‌شود و در مقطعی که حرکت مربوطه خلاف قانون باشد از طریق مراجع ذیربط برخورد لازم را به دنبال خواهد داشت.

لازم به ذکر است، همانطور که شواهد نشان می دهد پیروزی در کش و قوس انتخابات  بیش از هر زمانی منوط به تسلط بر فضای مجازی است، افزایش کاربران اینترنت به 53 درصد در سطح استان، هزینه اندک فضای مجازی در قیاس با تبلیغات ستادی در شهرها و مناطق گوناگون، امکان پخش تبلیغات و ضد تبلیغات در فضای مجازی، پخش سریع مطالب منتشره از سوی هواداران یک فرد یا جناح، شتاب دادن به واکنش عمومی  و فراهم نمودن جو احساسی در لایه های مختلف جامعه و ... همگی در زمره عواملی هستند که فضای مجازی را بستری مناسب برای تبلیغات انتخاباتی در سطح مجلس ، ریاست جمهوری و حتی شوراهای شهر نموده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه