English

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان خبر داد:

۴۶ هزار راننده در جاده های اصفهان به دلیل استفاده از تلفن همراه جریمه شدند

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان از اعمال قانون بیش از 46 هزار راننده متخلف به دلیل استفاده از تلفن همراه خبر داد.

46 هزار راننده در جاده های اصفهان به دلیل استفاده از تلفن همراه جریمه شدند

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، سرهنگ حسین پور قیصری در خصوص میزان اعمال قانون رانندگانی که از تلفن همراه در حین رانندگی استفاده می کردند گفت: در سال 95 تعداد 46 هزار و 924 راننده متخلف به دلیل استفاده از تلفن همراه حین رانندگی در سطح جاده های استان مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

رئیس پلیس راه اصفهان خاطر نشان کرد: تخلف استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی به عنوان یکی از تخلفات حادثه ساز از سوی پلیس شناخته شده و براساس قانون جرایم راهنمائی و رانندگی جریمه آن در سرعت بالای 60 کیلومتر در کلان شهر ها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری، مناطق آزاد تجاری و صنعتی 100 هزار تومان، سایر شهرها 80 هزار تومان، روستاها و راه های روستایی 40 هزار تومان است.

وی افزود: همچنین ارتکاب تخلف استفاده از تلفن همراه حین رانندگی در سرعت بالای 60 کیلومتربرای رانندگان خودروهای شخصی سه نمره منفی و برای رانندگان وسایل نقلیه عمومی و سنگین پنج نمره منفی به دنبال دارد.

سرهنگ پور قیصری استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی را یکی از مصادیق عدم توجه به جلو راننده عنوان کرد و اظهار داشت: این کار باعث بروز حوادث ناگواری همچون برخورد با خودروی جلویی و یا برخورد با شی ثابت در جاده ، انحراف به چپ و یا خروج از جاده و واژگونی آن می شود چرا که فردی که در حال صحبت کردن یا ارسال پیامک از طریق تلفن همراه است نمی تواند تمام حواس خود را به راه معطوف نماید و به همین جهت کنترل خودرو از دستش خارج و باعث بروز خسارت جبران ناپذیر می شود.

رئیس پلیس راه استان 44 درصد وقوع تصادفات فوتی و جرحی در سال گذشته در سطح جاده های استان را ناشی از عدم توجه به جلو رانندگان عنوان کرد و گفت: با توجه به جذابیت های شبکه های اجتماعی موبایلی و افزایش کارکردن با آنها توسط افراد در حین رانندگی میزان تصادفات ناشی از عدم توجه به جلو نیز به طور چشمگیری در حال افزایش است .

این مقام مسوول عنوان داشت: باید در این زمینه فرهنگ سازی بیشتری صورت بگیرد و رانندگان نسبت به این مسئله آگاهی پیدا کنند و بدانند که فردی که در حال رانندگی است فقط باید تمام حواس خود را به جلوی خود معطوف کرده و از مشغول کردن همزمان خود با کارهای دیگر برحذر باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه