English

بیکاری مشکل اول کشور و کرمانشاه؛

ایده‌های کنونی جوابگوی مشکل نیست، طرح جدید باید ارائه گردد

استاندار کرمانشاه گفت: برای اشتغال‌زایی در استان به دنبال بهره‌گیری از طرح‌ها و ایده‌های جدید و خلاقانه هستیم.

ایده‌های کنونی جوابگوی مشکل نیست، طرح جدید باید ارائه گردد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه؛ دکتر رازانی اظهار داشت: بیکاری مشکل اول کشور و همچنین استان کرمانشاه محسوب می‌شود.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: کرمانشاه طی دهه‌های اخیر از معضلی ریشه‌دار به اسم بیکاری رنج‌برده و همیشه از نرخی بالا در این زمینه برخوردار بوده است.

این مقام عالی استان با تأکید بر لزوم تغییر روال‌های موجود درزمینهٔ اشتغال‌زایی تصریح کرد: باید این روال‌های موجود که نتوانسته‌اند طی این سال‌ها تغییری در وضعیت نامطلوب فعلی ایجاد نمایند؛ به‌تدریج تغییر پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل باید به دنبال به‌کارگیری طرح‌ها و ایده‌هایی جدید و خلاقانه‌ای باشیم که بتوانند فرصت‌های شغلی جدیدی را برای جوانان کرمانشاهی فراهم کند و در آینده شاهد اتفاقات دلگرم‌کننده‌ای در این عرصه باشیم.

دکتر رازانی افزود: یکی از راهکارها انجام فراخوان برای گردآوری ایده‌های کارآفرین و اشتغال‌زا از کارشناسان و صاحب‌نظران این عرصه در سطح جامعه است. و در این راستا باید از مردم بخواهیم ایده‌های خود را ارائه دهند و در ادامه به ایده‌های برتر تقدیر کنیم و به دنبال اجرایی کردن آن‌ها باشیم.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به تشریح نمونه‌های موفق کارآفرینی در کشور پرداخت و گفت: هم‌اکنون بخش عمده‌ای از مبل‌های عرضه‌شده در بازار تهران، در ملایر تولید می‌شوند. این ظرفیت به‌تازگی و طی دهه‌های اخیر در ملایر ایجادشده و اشتغال‌زایی بسیاری را در پی داشته است.

وی ادامه داد: طی این سال‌ها قم باوجود کویری بودن به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان لبنیات کشور محسوب می‌شود و شهرک‌های بزرگ دام‌پروری در این شهرستان ایجادشده‌اند. جالب اینکه این مجموعه‌ها علوفه و دام‌های موردنیاز خود را از استان‌های دیگر تأمین می‌کنند.

این مقام عالی استان با تأکید بر این نکته که باید به دنبال اجرایی کردن چنین طرح‌هایی باشیم در دنباله سخنانش عنوان کرد: باید به سمت اجرای طرح‌های جدید و اشتغال‌زا در حوزه‌هایی مانند مبل‌سازی، ایجاد شهرک‌های دام‌پروری و پرورش طیور، شهرک‌های گلخانه‌ای و توسعه بخش‌هایی نظیر این باشیم.

 دکتر رازانی حوزه گردشگری را ازجمله بخش‌های اشتغال‌زا معرفی کرد و گفت: در این حوزه به ازای ورود هر 5 گردشگر خارجی و یا 15 گردشگر داخلی یک شغل ایجاد می‌شود که این رقم بسیار قابل‌توجهی است.

وی تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان باید با یک برنامه‌ریزی مناسب به دنبال گردآوری و ارائه طرح‌ها و پیشنهاد‌ها خلاقانه درزمینهٔ توسعه گردشگری استان در حوزه‌های مختلف مانند بوم گردی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه