English

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه:

توانمندسازی سمن‌ها به‌عنوان یک اولویت دنبال می‌شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه از راه‌اندازی سمن سراها در آینده‌ای نزدیک در سراسر استان خبر داد.

توانمندسازی سمن‌ها به‌عنوان یک اولویت دنبال می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه؛ یوسف شاه‌حسینی با حضور فرمانداران شهرستان‌های مختلف اظهار داشت: دولت تدبیر و امید از ابتدای آغاز به کار خویش با نگاهی ویژه به دنبال توسعه گروه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد یا سمن‌ها بوده است و تمام توان خود را به کار گرفته تا فضا و فرصت لازم را برای فعالیت آزادانه آن‌ها فراهم شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه افتتاح سمن سراها را یکی از برنامه‌های این حوزه عنوان کرد و گفت: این مجموعه‌ها در شهرستان‌های مختلف استان افتتاح خواهند شد و هر شهرستان می‌تواند از این سمن سراها در جهت متمرکزسازی فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد و توانمندسازی این مجموعه‌ها بهره بگیرد.

وی افزود: در شهر کرمانشاه برای این تشکل‌ها فضای مناسبی در نظر گرفته‌شده است و آغاز به کارکرده است.

شاه‌حسینی در ادامه تصریح کرد: در این زمینه ملاک ارزیابی عملکرد مدیران، علاوه بر تعداد سمن‌های ایجادشده، میزان موفقیت حاصل‌شده در توانمندسازی این مجموعه‌هاست.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه افزود: باید ادارات و سازمان‌ها با برنامه‌ریزی و تلاش مستمر، با توانمندسازی این سمن‌ها بستری را فراهم کنند تا این مجموعه‌ها بتوانند در حوزه فعالیت خویش اثرگذار و جریان ساز باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع آسیب‌های اجتماعی پرداخت و گفت: در سفر وزیر کشور به کرمانشاه اعتبار مناسبی را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استان اختصاص یافت. این اعتبار که مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان است درزمینهٔ کاهش آسیب‌هایی همچون اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و برخی ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی هزینه می‌شود.

شاه‌حسینی ادامه داد: فعالیت‌های این حوزه در قالب برنامه‌های هدفمند فرهنگی، مذهبی، هنری و ورزشی انجام می‌شود.

وی گروه‌های مردم‌نهاد را اولویت اصلی برای اجرای این برنامه‌های اجتماعی معرفی کرد و گفت: سمن‌هایی که در حوزه کاری خویش توانمند و کارآمد هستند در اولویت اجرای این طرح‌ها هستند و در مرحله بعد از توان ادارات و سازمان‌های دیگر بهره خواهیم گرفت.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: این گروه‌های مردم‌نهاد شاید نتوانند این معضلات و آسیب‌های اجتماعی را به شکل ریشه‌ای حل کنند ولی بی‌گمان در کاهش آن‌ها اثرگذار خواهند بود.

وی گفت: این اعتبارات با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان‌ها و همچنین میزان معضلات و آسیب‌های اجتماعی آن‌ها توزیع می‌شود و در اختیار فرمانداری‌ها قرار می‌گیرد.

شاه‌حسینی ادامه داد: همچنین مبلغ 2 میلیارد برای پایش تصویری استان اختصاص‌یافته که به‌منظور بازسازی و ترمیم مجموعه دوربین‌های موجود و نصب دوربین‌های جدید هزینه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه