English

مشکلات اجتماعی کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری است؛

توسعه اقتصادی زیربنای کاهش آسیب‌های اجتماعی است

استاندار کرمانشاه گفت: مدیران استان باید توجه داشته باشند که تلاش برای رفع مشکلات و معضلات اجتماعی از مهم‌ترین اولویت‌هاست.

توسعه اقتصادی زیربنای کاهش آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، اسد اله رازانی بابیان اینکه مسائل اجتماعی امروز جزء مهم‌ترین اولویت‌های کشور است، افزود: مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به این موضوع دارند و دستور دادند که دولت به این موضوع رسیدگی و اهتمام داشته باشد.

وی اظهار داشت: بررسی مسائل اجتماعی کشور هر 6 ماه یک‌بار در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود و تاکنون 4 جلسه در این راستا تشکیل‌شده که همه ملزم به تلاش در جهت حل مشکلات و معضلات اجتماعی در کشور شده‌اند.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به بروز مشکلات بیشتر در حوزه اجتماعی استان نسبت به میانگین کشوری خاطرنشان ساخت: در استان کرمانشاه با مسائل استان در حوزه اجتماعی روبرو هستیم و در بعضی از این معضلات، کرمانشاه از متوسط کشوری جلوتر است لذا این موضوع در استان کرمانشاه باید به‌صورت ویژه دنبال شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای کاهش مشکلات اجتماعی در استان با تقدیر از حوزه معاونت سیاسی و امنیتی استانداری و دستگاه‌های زیرمجموعه برای پیگیری این اقدامات گفت: در سال گذشته توجه خوبی به این موضوع شکل گرفت و در سفر رئیس محترم جمهور به استان موفق شدیم که پروژه‌های متعددی را در خصوص رفع مشکلات اجتماعی به تصویب برسانیم و اعتبارات خوبی هم در این راستا برای استان جذب نماییم.

رئیس کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان، رفع مشکلات اجتماعی استان را درگرو تلاش گسترده و همت مضاعف تمامی دستگاه‌های عضو این کارگروه عنوان کرد و گفت: وزیر کشور و معاون اجتماعی وزارت کشور به‌صورت مستمر پیگیر کاهش و رفع مشکلات اجتماعی استان‌ها در سراسر کشور هستند و در سفر اخیر دکتر رحمانی فضلی به استان موضوعات مختلف مربوط به حوزه اجتماعی استان موردبررسی قرار گرفت و معاون اجتماعی وزارت کشور هم در راستای پیگیری امورات مرتبط این موضوع به‌زودی به استان سفر خواهد کرد لذا همه برای کاهش معضلات اجتماعی در استان وظیفه بسیار مهم و حساسی به عهده‌دارند.

دکتر رازانی بابیان اینکه مسائل اجتماعی در تمامی حوزه‌ها به‌ویژه توسعه اقتصادی و فرهنگی تأثیر می‌گذارد، تصریح کرد: اهمیت پرداختن به رفع معضلات اجتماعی چندجانبه است بنابراین در استان کرمانشاه با توجه به شاخص‌هایی که در این راستا داریم موضوع باید جدی‌تر گرفته شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه تدوین یک نسخه واحد در سراسر کشور برای کاهش مشکلات اجتماعی را عاملی برای عدم نتیجه‌گیری لازم در این زمینه عنوان کرد و گفت: وقتی در استان کرمانشاه موضوع مسائل اجتماعی بیشتر است بنابراین پیچیده شدن یک نسخه برای تمامی استان‌ها کارساز نیست زیرا در تمامی بخش‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد پس برای رفع این موضوع باید تدوین نسخه واحد هر استان موردتوجه قرار گیرد.

دکتر رازانی در ادامه خواستار توجه و تهیه کردن فهرست هرکدام از معضلات اجتماعی در استان به ترتیب اولویت شد و اظهار داشت: تمامی دستگاه‌ها باید با همفکری و هم‌اندیشی 5 الی 10 معضل مشکل اجتماعی که جامعه با آن گرفتار است، مشخص کنند و ضمن تدوین هر برنامه‌های خاص برای رفع آن‌ها، باید اقدامات اثربخش برای رهایی استان از این معضلات صورت گیرد.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: با مشخص شدن اولویت‌ها ضروری است که اعتبارات در راستای آن مشکلات هزینه شود بنابراین با توجه به اینکه در ابتدای سال هستیم ترسیم و تدوین چنین برنامه‌ای با ترتیب اولویت‌ها که استان را به سمت‌وسوی اقدامات اثربخش و کارساز سوق دهد، الزامی است.

وی همچنین خواستار تفکیک و جدا دانستن معضلات اجتماعی از مباحث فرهنگی شد و گفت: برای هرکدام از معضلات در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی باید برنامه‌های جداگانه ترسیم شود لذا دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در این راستا وظیفه مهمی به عهده‌دارند.

 

اعتبارات استان برای رفع مشکلات اجتماعی افزایش‌یافته است

همچنین در این جلسه معاون سیاسی و امنیتی استانداری نیز گفت: خوشبختانه پس از سفر رئیس محترم جمهور به استان و سفر اخیر وزیر کشور به استان اعتبارات خوبی برای رفع مشکلات اجتماعی به استان تخصیص‌یافته و در حال حاضر اعتباری بالغ‌بر 10 میلیارد تومان در استان برای رفع این مشکلات وجود دارد درحالی‌که در چند سال گذشته اعتبارات این بخش به 100 میلیون تومان هم نمی‌رسید.

یوسف شاه‌حسینی با اشاره به تشکیل خانه تشکل‌های مردم‌نهاد در کرمانشاه افزود: خوشبختانه خانه تشکل‌های مردم‌نهاد در سال گذشته در کرمانشاه تأسیس شد لذا در استان اعتبارات موجود با همکاری و تشریک‌مساعی خانه تشکل‌های مردم‌نهاد در جهت رفع مشکلات اجتماعی هزینه خواهد شد زیرا اعضا تشکل‌ها با مشکلات اجتماعی آشنایی بیشتری دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه