English

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

به دنبال سلامت مثبت باشیم

پروفسور الماسی گفت: بایستی به دنبال سلامت مثبت باشیم، یعنی باید پی گیر آرامش و سلامت فردی و اجتماعی افراد جامعه هم به لحاظ جسمانی و هم روحی و روانی باشیم.

به دنبال سلامت مثبت باشیم

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، دکتر الماسی با اشاره به این امر که امروزه در تمامی کشورهای پیشرفته‌ی دنیا به لحاظ عملی سهم دولت‌ها در تأمین سلامت آحاد جامعه حداکثر حدود 25% از سطح ارائه‌ی خدمات است و بقیه با استعانت از آحاد جامعه و پتانسیل‌های اجتماعی و به‌ویژه در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد تأمین می‌گردد، از حضار شرکت‌کننده در جلسه خواست تا جذب مشارکت عمومی و درگیر نمودن هرچه بیشتر افراد و اقشار مختلف اجتماعی در امر سلامت را، به‌مثابه‌ی هدف غایی و نهائی خود تلقی کنند.

وی هم‌چنین ضمن تشریح شعار امسال سازمان بهداشت جهانی با موضوع افسردگی «بیا در مورد افسردگی حرف بزنیم»، شیوع و گسترش آن در ایران را امری مضموم و در ردیف آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: متأسفانه آمار و شیوع افسردگی در استان کرمانشاه بالاست و در نگاهی آسیب شناسانه، افسردگی که خود در حقیقت ناشی از عدم هماهنگی و انطباق فرد با محیط پیرامونی خویش است، موجد و مادر سایر انواع آسیب‌های اجتماعی است.

 پروفسور الماسی در ادامه افزود: ما بایستی به دنبال سلامت مثبت باشیم، یعنی باید پی گیری آرامش و سلامت فردی و اجتماعی افراد جامعه را، هم به لحاظ جسمانی و هم روحی و روانی محور سیر اصلی اقدامات خود بدانیم.

وی هم‌چنین افزود: سلامت، با تمام حلاوت و شیرینی خود، امری اجتماعی است، این نکته به‌درستی و روشنی موردتوجه و تأکید سیاست‌های وزارت بهداشت بوده و هست و از همین روی نیز برخلاف تمام کشورها که در تقویم ملی خود روز سلامت دارند، ما در ایران هفته‌ی سلامت داریم، که امسال نیز از اول تا هفتم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه