English

رئیس گروه تربیتی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان خبر داد:

اجرای طرح «روشنا» برای تبیین مسائل دینی در بین دانش آموزان

رئیس گروه تربیتی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: طرح «روشنا» محلی برای روشنگری و تبیین مسائل دینی و اخلاقی در بین دانش آموزان مدارس استعداد درخشان است.

اجرای طرح «روشنا» برای تبیین مسائل دینی در بین دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری موج، جاوید شورچی شامگاه یکشنبه در نشست هم اندیشی مدیران و ائمه جماعات مراکز استعدادهای درخشان گفت: در مدارس استعدادهای درخشان توجه به مسائل فرهنگی در دستور کار قرار گرفته و تلاش می شود تا از رویکردهای آموزشی کارکردی پرورشی را احصاء کرد.

وی به ارتباط مسائل آموزشی و پرورشی اشاره کرد و افزود: دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان توانمندی های ویژه ای دارند اما اغلب اوقات تصور فقط بر وجود استعداد علمی در آنان است.

رئیس گروه تربیتی مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اگر رشد شناختی دانش آموز افزایش یابد، رشد اخلاقی، دینی و اجتماعی نیز در آنان به صورت توام ارتقا می یابد و باید پتانسیل ها و بایدهای وجودی دانش آموزان نمود پیدا کند.

شورچی بر این نکته تاکید کرد که طرح «روشنا» محلی برای روشنگری و تبیین مسائل دینی و اخلاقی است، یادآور شد: حضور روحانیون در مدارس استعدادهای درخشان و طرح «روشنا» عاملی برای پاسخگویی به شبهات دانش آموزان است.

وی تاکید کرد: حضور روحانیت در مدارس به دلیل شبهاتی که در عرصه فرهنگی و دینی ایجاد می شود، لازم و ضروری است.

رئیس گروه تربیتی مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت کار تربیتی در مدارس با برخورداری از اصول تربیتی تاکید کرد و اظهار داشت: آنچه که بیشتر امروز در مدارس وجود دارد، مدیریت امور پرورشی است و باید این مدیریت امور پرورشی به کار تربیتی مبدل شود.

شورچی طرح فراگیر قرآن کریم و کنگره سراسری قرآن کریم را از جمله برنامه های مرکز ملی استعدادهای درخشان عنوان کرد و گفت: کار تربیتی کاری تخصصی است و نمی توان آن را به هر کسی محول کرد.

وی یادآور شد: کار تربیتی کاری مشارکتی است و از عهده یک نفر برنمی آید و توفیق در آن نیاز به سعه صدر و تحمل دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه