English

بالاتر از تخت‌جمشید

«حافظیه» محبوترین جاذبه تاریخی استان فارس شد

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس اعلام کرد، در نوروز امسال، بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر از بناهای تاریخی استان فارس دیدن کردند که در این بازدیدها، «حافظیه» در راس قرار گرفت.

«حافظیه» محبوترین جاذبه تاریخی استان فارس شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس، مصیب امیری با اشاره به این‌که یک میلیون و 633 هزار و 960 نفر از 25 اسفند 95 تا 13 فروردین 96 از اماکن تاریخی - فرهنگی استان فارس دیدن کردند، تاکید کرد: امسال این بازدیدها با هفت درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته روبه‌رو بوده است.

او تاکید کرد: 449 هزار و 661 نفر از «حافظیه»، 374 هزار و 506 نفر از مجموعه جهانی «تخت‌جمشید»، 279 هزار و 80 نفر از «سعدیه»، 161 هزار و 991 نفر از مجموعه جهانی «پاسارگاد» و 151 هزار و 717 نفر از مجموعه ارگ کریم‌خان زند در مدت زمان اعلام شده در نوروز 96 بازدید کردند.

وی همچنین از ثبت اقامت بیش از دو میلیون و 900 هزار نفر شب مسافر در این مدت در استان فارس خبر داد.

او ادامه داد: براساس آمارهای ارائه شده از تاریخ 25 اسفند ماه 95 تا 13 فروردین ۹۶،دو میلیون و 912 هزار و ۴۶۶ نفر شب در واحدهای اقامتی استان اسکان یافتند .

امیری افزود: واحدهای اقامتی استان مانند هتل، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، کمپ‌های موقت، کلاس مدارس، منازل استیجاری و چادرهای مسافرتی و مهمانسراها، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن‌های ورزشی را شامل می‌شوند که از آمار ارائه شده تعداد 258 هزار و 323 نفر شب در هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مهمانپذیرها اقامت داشته‌اند .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه