English

تمهیدات لازم برای مواجهه با سرما در روزهای آتی پیش بینی شود

کمیته هواشناسی کشاورزی استان با توجه به کاهش محسوس دما و احتمال بروز سرمازدگی محصولات کشاورزی به باغداران و گلخانه داران توصیه کرد تا تمهیدات لازم را برای مدیریت سرما فراهم کنند.

تمهیدات لازم برای مواجهه با سرما در روزهای آتی پیش بینی شود

به گزارش خبرگزاری موج، کمیته هواشناسی کشاورزی استان قزوین با توجه به کاهش محسوس دما از 14 تا 16 فروردین و احتمال بروز سرمازدگی در محصولات کشاورزی به باغداران و گلخانه داران توصیه کرد تا تمهیدات لازم را برای مدیریت سرما در باغ و گلخانه فراهم کنند.

به باغداران و گلخانه داران توصیه شده است در گلخانه ها تأمین کافی سوخت و تنظیم دما و تجهیز و اصلاح سیستمهای حرارتی و ترمیم کامل پوشش گلخانه را در نظر بگیرند.

همچنین باغداران نسبت به جایگذاری بخاری های باغی و پلار و یا تدارک پشته هایی از شاخ و برگ و علفهای خشک به همراه کود دامی با فواصل کم در دور باغ اقدام تا در صورت ایجاد شبنم یخ زده روی علفها در شبهای صاف و بدون ابر و بدون باد، روشن و تا ساعات اولیه صبح ادامه داشته باشد.

بر اساس هشدار های مدیریت راهبردی بخش کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین، یخبندان در شبهای بدون ابر و باد اغلب قابل احساس نیست و سکون هوا گول زننده بوده و بروز دمای زیر صفر به سادگی محسوس نیست لذا باغداران لازم است با تهیه یک دماسنج بطور پیوسته روند کاهش دما را پایش و درصورت نزدیک شدن به آستانه صفر درجه اقدامات لازم را معمول دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه