English

استاندار اصفهان:

نیازمند تغییررویکرد گذشته در زمینه اشتغال هستیم

استاندار اصفهان گفت: باید رویکردهای گذشته خود را زمینه اشتغال اصلاح کرده و طرح های ویژه، خلاقانه و ابتکاری را اجرا کنیم تا به موفقیت دست پیدا کنیم.

 نیازمند تغییررویکرد گذشته در زمینه اشتغال هستیم

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، زرگرپور در اولین جلسه شورای اشتغال در سال 96 با اشاره به نامگذاری سال جاری مبنی بر 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: همه دستگاه ها و ارگان های نظام باید دست به دست هم دهند و برای تحقق شعار سال تلاش کنند.

وی با بیان اینکه 260 هزار نفر بیکار در استان اصفهان وجود دارد و سالانه 40 هزار نفر به این تعداد اضافه می شود ، خواهان استفاده از ظرفیت اشتغال در شرکت های دانش بنیان، فناوری اطلاعات و اشتغال خانگی شد.

وی افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان با برخورداری از550 شرکت دانش بنیان ظرفیت بالایی برای اشتغال دارد و در این زمینه به حجم سرمایه گذاری چندانی هم نیاز ندارد.

زرگرپور با بیان اینکه در سال جاری 1.5 میلیارد دلار برای راه اندازی مشاغل روستایی اختصاص پیدا کرده است گفت: برای راه اندازی و افزایش سه برابری مشاغل روستایی و خانگی باید برنامه ریزی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه قاچاق مواد مخدر و کالا یکی از مشکلات امروز کشور و استان اصفهان محسوب می شود گفت: سامانه های کشف مواد مخدر و قاچاق زیادی در استان اصفهان وجود دارد و باید برای جلوگیری از ورود عمده کالای قاچاق به استان برنامه ریزی انجام شود.

استاندار اصفهان در ادامه با بیان اینکه بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی استان از قابلیت حل و فصل در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برخوردار است افزود: در صورتی که این کارگروه فعال تر از گذشته عمل کند مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی استان برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارائه بسته رونق به واحدهای تولیدی و صنعتی استان اثر خوبی داشته است گفت: میزان تجمعات کارگری سال 95 نسبت به سال 94 حدود 30 درصد کاهش داشته است و کارگران کارخانه ها و صنایع هنگامی که حقوق خود را به موقع دریافت کنند و مشغول کار باشند هیچگاه دست به تجمع و اعتراض نمی زنند.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مشکلات اشتغال و تولید استان را می توان با استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود استان برطرف کرد گفت: از همه دستگاه ها و ارگان های فعال در استان اصفهان می خواهیم برنامه خود را در این قالب به ما ارائه دهند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه سامانه های بانکی استان هم باید سیاست های دولت را رعایت کند و برنامه جامعی برای ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی را تا 15 روز آینده ارائه دهد گفت: استان اصفهان یک استان صنعتی است و باید 60 درصد از 60 هزار میلیارد تومان مانده تسهیلات خود را در بخش صنعت و 25 درصد را در بخش کشاورزی هزینه کند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت راه اندازی پویش حمایت از تولید و اشتغال در استان اصفهان گفت: یکی از راههای فرهنگ سازی در زمینه اشتغال و تولید ، نخریدن کالاهای خارجی توسط مردم است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه