English

استاندار بوشهر:

افق روشنی در تحولات اقتصادی و اشتغال‌زایی پیش‌روی استان بوشهر است

استاندار بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی، کشاورزی، آبزی‌پروری، تجارت دریایی و تدوین طرح‌های مختلف اشتغال‌زایی و تولیدی افق روشنی پیش‌روی استان بوشهر برای تحولات اقتصادی و اشتغال‌زایی قرار دارد.

افق روشنی در تحولات اقتصادی و اشتغال‌زایی پیش‌روی استان بوشهر است

به گزارش خبرگزاری موج، مصطفی سالاری ظهر امروز در نشست با امام جمعه بوشهر با تبریک سال جدید و سالروز میلاد باسعادت حضرت زهرای اطهر(س) و با بیان اینکه سال 1395 حوادث گوناگونی در استان بوشهر رخ داد اظهار داشت: خشکسالی، کم‌آبی، بروز سیل، پدیده طوفان دریایی در سال 95 در استان بوشهر رخ داد که برای جبران خسارت‌های وارد شده اقدامات لازم و طرح‌های مهمی تدوین و اجرایی شد.

وی با بیان اینکه محدودیت اعتباری در استان بوشهر سبب تعطیلی پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی نشد گفت: محدودیت اعتبارات مالی در سه سال گذشته بعداز پیروزی انقلاب اسلامی بی سابقه بوده ولی با این وجود، هیچ پروژه عمرانی در استان بوشهر تعطیل نشد.

استاندار بوشهر از اجرای 10 پروژه بزرگراهی در استان بوشهر خبرداد و افزود: 10 پروژه بزرگراهی در استان بوشهر در حال اجرا است که محدودیت اعتباری تاثیری بر کندی و یا تعطیلی پروژه‌ها نداشت به‌گونه‌ای که 2 پروژه بزرگراهی شامل محور دیلم به گناوه و کمربندی کنگان بزودی افتتاح می‌شود.

سالاری با اشاره به اجرای طرح‌های گازرسانی در شهرها و روستاهای استان بوشهر بیان کرد: با اجرای طرح‌های گازرسانی که روستاها قبل از دولت یازدهم 20 درصد جمعیت دارای شبکه گازرسانی بودند اکنون این رقم به بالای 90 درصد رسیده و این در حالی است که به جزء جزیره خارگ، طرح گازرسانی در تمام شهرهای استان بوشهر اجرا شده است.

وی با اشاره به مشکل آبرسانی در شهرها و روستاهای استان بوشهر بیان کرد: یکی از مشکلات مهم استان بوشهر تامین آب آشامیدنی است که برای حل این مشکل ضمن اجرای شش طرح آب‌شیرین کن ظرفیت انتقال آب از خط آبرسانی کوثر افزایش می‌یابد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در تابستان گذشته روزانه 330 هزار متر مترمکعب آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای استان بوشهر مصرف می‌شد خاطر نشان کرد: شش طرح آب شیرین‌کن با ظرفیت 110 هزار متر مکعب در استان بوشهر طراحی و اجرایی که 2 طرح آن تاکنون وارد مدار تولید شده است.

سالاری با بیان اینکه با بهره‌برداری از طرح‌های ‌آب‌شیرین‌کن میزان تامین آب به 420 هزار متر مکعب در روز افزایش می‌یابد تصریح کرد: برای اجرای افزایش ظرفیت انتقال آب از خط آبرسانی کوثر 15 میلیارد تومان تخصیص یافته و این در حالی است که سد تنگ‌ارم نیز آبگیری شده که با اجرای شبکه آبرسانی آن، نقش مهمی در تامین آب آشامیدنی روستاها و شهرهای این منطقه دارد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر از وضعیت برق پایدار بدون نوسان برخوردار است افزود: در حوزه عمران روستایی اقدامات مهم و موثری انجام شده به گونه‌ای که میزان سهمیه قیر برای اسفالت معابر و طرح‌های روستایی 2.5 برابر افزایش یافت.

استاندار بوشهر، اعتبارات عمران شهری را سه برابر سال ماقبل آن دانست و افزود: اعتبارات عمران شهری استان بوشهر هر سال سه برابر سال ماقبل آن است که این مهم سبب تسریع در اجرای این طرح‌های شده است.

سالاری با اشاره به افزایش اعتبارات عمرانی استان بوشهر در سال 1396 تصریح کرد: با بازنگری قانون بودجه اعتبارات 2 درصد به 3 درصد مناطق نفت‌خیز، اعتبارات استان بوشهر در این حوزه افزایش قابل توجهی یافته است.

وی بیان کرد: با استانی شدن برخی از اعتبارات ملی، سهم استان بوشهر در این حوزه افزایش قابل توجهی می‌یابد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه امسال افق روشنی پیش‌روی استان بوشهر قرار دارد افزود: با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی، کشاورزی، آبزی‌پروری، تجارت دریایی و تدوین طرح‌های مختلف اشتغال‌زایی و تولیدی افق روشنی پیش‌روی استان بوشهر برای تحولات اقتصادی و اشتغال‌زایی قرار دارد.

سالاری با تاکید بر توجه به زیرساخت‌ها و اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در استان بوشهر تصریح کرد: سال 1396 با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و نام‌گذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و نامه رئیس جمهور به معظم‌له برای اجرایی شدن طرح‌های اشتغال‌زایی، امسال تحول مهمی در این عرصه در استان بوشهر ایجاد می‌شود.

وی از افتتاح طرح‌های درمانی در استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: تخت‌های بیمارستانی در استان بوشهر در 3.5 سال گذشته از 800 تخت به 1400 رسیده و این در حالی است که با افتتاح فاز دوم بیمارستان اهرم و بیمارستان دیر و دیگر طرح‌های بیمارستانی تعداد تخت‌ها به بیش از 1600 تخت افزایش می‌یابد.

استاندار بوشهر با قدردانی از توجه امام جمعه بوشهر در برقراری فضای همدلی، تعامل و همکاری گفت: دلسوزی و حمایت‌های امام جمعه مورد تقدیر و تشکر قرار می‌گیرد و استفاده از نظرات و پیشنهادات نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در حوزه‌های مختلف به ویژه اشتغال، تولید و اقتصاد مورد توجه همه مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار دارد.

سالاری با تاکید بر اجرایی شدن طرح‌های دهکده‌های گردشگری استان بوشهر افزود: 8 دهکده گردشگری در استان بوشهر با رویکرد اشتغال‌زایی طراحی شده که با اجرای آنها تحول مهمی در صنعت گردشگری استان بوشهر ایجاد می‌شود.

وی اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری را از دیگر طرح‌های با اولویت در استان بوشهر دانست.

استاندار بوشهر با تاکید بر استفاده از نظرات ارزشمند امام جمعه بوشهر برای اجرای برنامه‌های مختلف تصریح کرد: نظرات و پیشنهادات امام جمعه بوشهر برای اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مختلف، مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی را در تحقق آن کمک می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه