English

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان:

تولید دانش بنیان بومی، اشتغال پایدار را به همراه خواهد داشت

رئیس جهاد دانشگاهی سمنان با اشاره به نامگذاری سال96به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، گفت: بسترسازی برای تولید دانش بنیان با اتکا به توان بومی اشتغال پایدار را میسر می سازد.

تولید دانش بنیان بومی، اشتغال پایدار را به همراه خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان سمنان، حسن رهایی تاکیدات پیوسته و مداوم مقام معظم رهبری و دولتمردان بر اقتصاد دانش بنیان را دلیلی روشن بر اهمیت این موضوع ارزیابی و خاطرنشان کرد: اقتصاد دانش بنیان یگانه راه رهایی کشور از مشکلات مبتلابه اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به راه اندازی شرکت های دانش بنیان زیادی در کشور گفت: این شرکت ها و فعالیت های علمی کشور در یک یا دو دهه اخیر زیربنای مناسبی برای بهره گیری از علم در تحقق شعار سال جاری فراهم کرده است.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی استان سمنان تاکید کرد: با تلاش هایی که در سال‌های گذشته صورت گرفته بستر و زیرساخت لازم برای تحقق شعار امسال کاملا فراهم شده همچنین در سال‌های گذشته گام های موثری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته شده است و با توجه به ارتباط ماهوی شعار امسال با سال قبل، تحقق شعار امسال و عملی شدن آن بیش از هر زمان دیگری فراهم است.

رهایی با اشاره به چرایی تاکید مجدد رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی در سال جدید تصریح کرد: تاکید معظم له بر این شعار محوری، نشان دهنده اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی و لزوم عملیاتی شدن و تداوم این رویکرد و جهت گیری اقتصادی در کشور است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک شعار مقطعی و گذرا نیست، افزود: اقتصاد مقاومتی در واقع ریشه در اعتقادات و ارزش های دینی ما دارد و از این رو اقتصاد مقاومتی نه یک رویکرد و هدفگذاری گذرا و مقطعی که یک رویکرد همیشگی است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان، با اشاره به مطرح بودن انقلاب اسلامی به عنوان یک الگوی جهانی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی بعد از گذشت نزدیک به چهار دهه از عمر آن در همه حوزه های سیاسی، فرهنگی، علمی، اجتماعی و حتی اقتصادی به آن درجه از پختگی و جامعیت رسیده که به عنوان یک الگوی تمام عیار در جهان امروز مورد توجه جدی قرار گیرد.

رهایی با بیان اینکه برخلاف توفیقات فرهنگی، سیاسی و علمی، انقلاب اسلامی به دلیل دشمنی های استکبار در حوزه های اقتصادی با مشکلاتی روبرو است، گفت: عملیاتی شدن شعار امسال در ادامه شعار سال قبل، می تواند انقلاب اسلامی را در حوزه اقتصاد نیز به عنوان یک الگوی مورد وثوق در منطقه و جهان تبدیل کند.

وی با بیان اینکه همه بخش های جامعه باید برای عبور کشور از مشکلات اقتصادی به کمک حوزه اقتصاد آیند، اظهار کرد: مراکز علمی و دانشگاهی و تحقیق و پژوهش بیش از هر بخش دیگری می توانند به برون رفت کشور از این مشکلات کمک کنند.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با بیان اینکه تولید و اشتغال از آخرین حلقه های روندی است که از سال قبل و با نامگذاری آن به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» شروع شده است، اضافه کرد: با تمرکز بیشتر بر ایجاد فرصت های شغلی در سال 96 و بهبود کمی و کیفی تولید به عنوان محصول نهایی فرآیند «اشتغال»، عملا شاهد برون رفت و عبور کشور از یکی دیگر از گرنه هایی که نظام سلطه از طریق تحریم هایی که در سه دهه اخیر به ایران اسلامی تحمیل کرده خواهیم بود، ضمن اینکه با توجه به گام های موثری که در زمینه مردمی‌تر شدت اقتصاد و عملی شدن اصل 44 برداشته شده، کشور با باز کردن غل و زنجیر از پای اقتصاد، زمینه عبور از رکود و رسیدن به دوران رونق اقتصادی را فراهم خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه