English

پنج برابر شدن اعتبارات میراث فرهنگی کرمانشاه در آستانه نوروز ۹۶

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: به میزان 10 میلیارد و 700 میلیون تومان از اعتبارات ملی به میراث فرهنگی کرمانشاه اختصاص‌یافته که تاکنون 6 میلیارد و 700 میلیون تومان آن تخصیص‌یافته است.

پنج برابر شدن اعتبارات میراث فرهنگی کرمانشاه در آستانه نوروز 96

جلیل بالایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه در خصوص برنامه‌های ویژه استان در استقبال از نوروز 96 ابراز داشت: بازارچه صنایع‌دستی در 14 شهرستان و محوطه تاریخی بیستون در ایام نوروز برپا خواهد شد و اکیپ‌های بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات و میراث فرهنگی در این ایام به‌صورت مستمر فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه به بیان اهم اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به‌منظور میزبانی شایسته از مسافران نوروزی پرداخت و افزود: اجرای برنامه نوروز گاه در محوطه جهانی بیستون، برنامه‌ریزی جهت برگزاری جشنواره عکس و فیلم کوتاه، آماده‌سازی محوطه‌های تاریخی جهت میزبانی، اجرای سفره هفت‌سین در محوطه‌ها و تکایا، تکریم گردشگران در فرودگاه از طریق آموزش رانندگان، استقبال از نخستین میهمانان و مستقر نمودن راهنما جهت هدایت گردشگران، هماهنگی با شهرداری‌ها جهت نصب کیوسک برای گردشگران، برپایی سیاه‌چادر عشایر در محوطه‌های تاریخی و در شهرستان‌ها، برپایی سیاه‌چادر در 8 نقطه شهر کرمانشاه و... ازجمله برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی در نوروز پیش رو خواهد بود.

 

کرمانشاه آمادگی اقامت 16 هزار 500 گردشگری نوروزی را دارد

وی اضافه کرد: از میزان ظرفیت سازمان آموزش‌وپرورش 10 هزار نفر، هتل‌ها 2 هزار و 151 نفر، مهمان‌پذیرها 796 نفر، هتل آپارتمان‌ها 151 نفر و ... را می‌توانند اسکان دهند.

بالایی به تأثیرات شرایط آب و هوایی در جذب گردشگران اشاره کرد و ادامه داد: درصورتی‌که شرایط آب و هوایی یک استان مساعد باشد گردشگران در آن شهرها اقامت می‌کنند اما اگر شرایط آب و هوایی نامناسب باشد آن استان محل عبور گردشگران خواهد شد، سازمان میراث فرهنگی تمام ظرفیت موجود خود را بر مبنای مساعد بودن اوضاع جوی بکار خواهد بست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان به تشریح برخی از برنامه‌های شهرداری کرمانشاه در ایام نوروز پرداخت و گفت: با توجه به نقش مهم و کلیدی کرمانشاه در بین شهرستان‌ها برنامه‌های جداگانه‌ای در حوزه‌های فرهنگی، زیباسازی و منظر عمومی برای این شهر در نظر گرفته‌شده است. همچنین شهرداری اقداماتی مانند مراسم تئاتر خیابانی، جنگ شادی، جانمایی بازار عید، جانمایی نوروز گاه، کانکس‌های اسکان، آماده‌سازی پارک مسافر، ساماندهی دست‌فروشان و اجرای سفره هفت‌سین را در دستور کار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه