English

رونق صادرات مرغ در استان اردبیل

صادرات گوشت مرغ از استان اردبیل رونق می گیرد.

رونق صادرات مرغ در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج، «عدیل سروی» با اشاره به این‌که در نخستین اقدام تفاهم صادرات 40 تن گوشت سفید در این هفته منعقد شد، اظهار کرد: از سال 96 این صادرات از اردبیل به کشور روسیه آغاز می‌شود که این میزان تا پایان سال به 100 تن در روز قابل افزایش خواهد بود.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، این استان با تولید بیش از 4.5 تن انواع محصولات کشاورزی با کیفیت می‌تواند بخشی از نیازهای بازار روسیه به محصولات کشاورزی را تأمین کند.

وی یادآور شد: با توجه به سفر هیئت تجاری استان اردبیل به کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان، چند روز گذشته هیئت بلند پایه اقتصادی جمهوری آذربایجان برای توسعه روابط اقتصادی به‌ویژه در بخش کشاورزی وارد استان شده بود و با فعالان تجاری و بازرگانی بخش کشاورزی رایزنی شد.

سروی افزود: در هفته جاری نیز هیئت اقتصادی متشکل از پنج هلدینگ تجاری کشور روسیه از جمله شرکت بازرگانی سی او ویور، شرکت هلدینگ آلما گیست، شرکت هلدینگ لیتلین کو و شرکت هلدینگ روسپارس برای همکاری اقتصادی در بخش کشاورزی به‌ویژه صادرات گوشت سفید به استان اردبیل سفری داشتند.

وی گفت: بازار کشورهای آسیای مرکزی، قفقاز و روسیه به‌علت فاصله نزدیک به استان اردبیل ظرفیت مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی و غذایی برای استان فراهم کرده و برای افزایش میزان صادرات تابحال در چند مرحله اتاق بازرگانی و برخی از فعالان بخش خصوصی استان در زمینه تسهیل تجارت بین بازرگانان و رفع موانع و مشکلات صادرات، مبادله تجربیات، آشنایی و رایزنی با طرف‌های تجاری، شناسایی بازارهای هدف، معرفی و شناساندن توانمندی‌های استان، بررسی ظرفیت‌های بازار روسیه، بررسی وضعیت کشاورزی و نیازمندی‌ها در بازارهای کشور روسیه با هدف تقویت همکاری‌های دو جانبه اقتصادی، تجاری تفاهم‌نامه‌هایی بین دو طرف مبادله شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل هم‌چنین افزود: تجارب توسعه همکاری‌های تجاری در زمینه محصولات کشاورزی استان با کشور روسیه از قبل وجود دارد و همواره روسیه جز پنج کشور هدف عمده صادرات استان اردبیل بوده است.

سروی ادامه داد: تحولات سیاست کشور روسیه در رابطه با ممنوعیت واردات برخی محصولات کشاورزی از کشورهای آمریکا ، کانادا، استرالیا و اتحادیه اروپا، فرصت بسیار مناسبی را برای بازاریابی محصولات کشاورزی در بازار این کشور و سایر کشورهای حوزه قفقاز بدست آورده است.

وی گفت: با توجه به حل شدن مشکلات پرداخت‌ها در معاملات فیمابین دو کشور و راه‌اندازی بارانداز بتکا در مسکو و استان اردبیل فرصت مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی پیش آمده و در زمینه توسعه صادرات محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور روسیه از جمله انواع میوه سبزی و صیفی تازه، گل و گیاهان زینتی، زعفران، گوشت طیور، محصولات لبنی، جوجه یک روزه ، قارچ و خشکبار تلاش می‌شود.

وی هم‌چنین از رایزنی برای اجرای پروژه‌های کشت فراسرزمینی، بازدید طرف‌های روسی از امکانات و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان به‌ویژه تولید گوشت سفید طیور و محصولات لبنی استان از جمله مرغداری‌ها، کشت و صنعت و کشتارگاه مدرن طیور استان، توسعه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی مشترک در زمینه‌های مختلف بخش کشاورزی میان دو کشور از جمله تولید بذور هیبرید، غلات، نباتات روغنی، اصلاح نژاد دام و مواد ژنتیکی دامی، تولید و اصلاح نژاد زنبور عسل با هلدینگ‌های مربوطه خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه