English

مدیرکل ارشاد استان یزد:

کنگره ملی "شیخ غلامرضا فقیه خراسانی(یزدی)" در یزد برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان یزد گفت: کنگره بزرگداشت حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی در یزد برگزار می‌شود.

کنگره ملی "شیخ غلامرضا فقیه خراسانی(یزدی)" در یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، علی غیاثی ندوشن بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به جایگاه دینی آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی اظهار داشت: این عالم بزرگ یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌هایی بودند که همانند وی کمتر داشتیم.

وی با اشاره به اینکه شاگردان شیخ غلامرضا فقیه خراسانی هم از تاثیرگذارترین روحانیون استان یزد به حساب می‌آیند، گفت: ویژگی‌های این شخصیت از چند بعد قابل بررسی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: فعالیت‌های تبلیغی، ساده زیستی و ارتباط تنگاتنگ با اقشار مختلف مردم، حضور بی‌تشریفات در مناطق محروم استان یزد و امر تبلیغ دین، معنویت و عرفان از مهمترین ابعادی است که می‌توان نسبت به بررسی زندگانی حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی پرداخت.

غیاثی ندوشن به برگزاری کنگره بزرگداشت آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا فقیه‌خراسانی در یزد اشاره کرد و گفت: بنا به پیشنهاد آیت‌الله ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد که نوه آیت‌الله فقیه خراسانی هم هستند، مقرر شد که فردی از روحانیون به عنوان دبیر علمی و تخصصی کنگره معرفی شود.

وی تصریح کرد: در نهایت با ابلاغ استاندار یزد به عنوان رئیس انجمن مفاخر یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد به عنوان دبیر علمی و تخصصی کنگره معرفی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد عنوان کرد: مصاحبه شفاهی با تعدادی از شخصیت‌ها و مردم که به صورت مستقیم با حاج شیخ غلامرضا در ارتباط بودند در حال انجام است که قرار است به صورت یک مجموعه با همکاری مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان منتشر شود.

غیاثی ندوشن از مشارکت تمام دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان در این کنگره خبر داد و گفت: کنگره آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی اواخر شهریور ماه سال آینده برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال زمینه‌ای هستیم که این کنگره بیشتر به صورت مردمی برگزار شود و جنبه‌های ساده‌زیستی این شخصیت در نظر گرفته شود ولی در زمینه‌های علمی و تدوین کتاب قطعا هرچقدر کار شود اصراف نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه هنوز افرادی به ویژه در محله‌های قدیم هستند که خاطرات بسیاری از این شخصیت وارسته دارند، گفت: رسانه‌ها به جمع‌آوری و مستند‌سازی خاطرات حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی بپردازند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه